استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه های خوب نشست ستاد بحران کشور برای کمک به حل مشکل تنش آبی خوزستان گفت:۱۵ درصد اعتبارات تنش آبی وزارت جهاد کشاورزی به خوزستان اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۷۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 19 July 2021

قاسم سلیمانی دشتکی در روند بازدید از تاسیسات آبرسانی شهرستان اهواز به همراه رییس ستاد اجرایی فرمان امام در جمع خبرنگاران افزود: در نشست ستاد بحران کشور حدود ۱۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال کمک نقدی به استان خوزستان اختصاص یافت.
وی گفت: همچنین مقرر شده است صندوق بیمه دامداران با کمک دولت به دامدارن خسارت دیده از خشکسالی خوزستان خسارت پرداخت کند.
استاندار خوزستان افزود: در پی خشکسالی شدید در سال زراعی جاری مردم خوزستان بسیار صدمه دیدند و دامداران و کشاورزان متحمل ضرر شدند، با مردم همدرد هستیم و تلاش داریم این مشکلات را حل کنیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با تمامی مسئولان کشوری در خصوص بحران آب خوزستان صحبت شده است افزود: در این راستا گروهی از مسئولان کشوری برای بررسی وضعیت تنش آبی به خوزستان سفر کردند.
وی با اشاره به کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام برای کاهش بحران تنش آبی خوزستان افزود: ستاد اجرایی فرمان امام و ستاد نیروهای مسلح تانکرهای آب را برای آبرسانی به مناطق روستایی و بحرانی خوزستان تامین کردند.

در حاشیه این بازدید جانشین مدیر ارشد ستاد اجرایی فرمان امام در استان خوزستان افزود: با توجه به مشکلات تنش آبی در خوزستان در چند روز اخیر کمک های خوبی به استان شده و ستاد اجرایی فرمان امام برای رفع مشکلات ناشی از تنش آبی ۴۷۱ روستای خوزستان ورود کرده است.
عبدالعزیز فدعمی افزود: دستور خرید تانکر سیار آبرسان برای خوزستان داده شده و تعدادی تهیه و به مناطق روستایی اعزام می شوند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام امروز دوشنبه برای بازدید از تاسیسات آبرسانی و مناطق بحرانی آب وارد خوزستان شدند و در نهایت در نشست ستاد بحران استان حضور می یابند.

خشکسالی شدید در حالی بعد از ۲ سال ترسالی به خوزستان بازگشته است که در سال ۹۸ وقوع سیل در حوضه‌های کارون، کرخه و دز خسارت‌های زیادی به خوزستان وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار