کد خبر: ۹۷۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 20 July 2021

به گزارش تابناک هرمزگان مریم پاسالار در یادداشتی نوشت:نقل این روزهای بهداشت و درمان داستانی پر غصه و دردناک است؛ در حالی که مسئولین سیاستگذار کشور چه در حوزه سیاست های بهداشت و درمان و چه در حوزه سیاست های کلان رویه ای فرسایشی را در پی گرفته اند؛ کادر بهداشت و درمان بیمارستان ها در جنگی نابرابرانه به مصاف ویروسی رفته اند که همه را خسته کرده است.
سرعت بالای انتشار ویروس و آمار افزایشی مرگ و میرهای ناشی از کرونا به جز ضرباتی که به کادر بهداشت و درمان می زند مردم را نیز دچار فشارهای عصبی کرده و بعضا موجب می شود رفتاری خارج از عرف را به نمایش بگذارند؛ اتفاقات امروز جامعه ما هزار دلیل هم که داشته باشد متهم ردیف اول آن ناکارآمدی و نگاه سیاست زده مسئولان به حوزه بهداشت و درمان است؛ روزهای کرونایی قطعا به اتمام خواهد رسید اما آنچه هیچ گاه از ذهن مردم عزیز ایران پاک نخواهد شد این است که مسئولان مردمی را که در بحبوحه های انقلاب، جنگ و تحریم پشت مسئولینشان ایستادند در سالهایی که دستشان به جایی بند نبود بین نان و جان گیر کردند و بسیاری از عزیزانشان را از دست دادند.

برای شرایط امروز جامعه نه می توان خانواده های داغدار را مقصر دانست و نه کادر بهداشت و درمان را !
مردم پای همه چیز ایستاده اند و بالاتر از آنها مدافعان سلامت هستند که پای مردم ایستاده اند اما باور کنید نمی شود تبعیض را در هیچ حوزه ای تحمل کرد.

اینکه خون مرکز نشینان برخوردار از خون مردم استانهایی مانند هرمزگان رنگین تر به حساب آید و آن ها تعطیل باشند و هرمزگان برای آن ها کار کند و جان دهد پذیرفته نیست.

اینکه امکانات بهداشتی و درمانی عادلانه در کشور توزیع نشده باشد و وزیر بهداشت در مناطق کم برخوردار لب به فحاشی بگشاید نه مشکلی را حل می کند و نه تسکین دهنده آلام مردم است بلکه قطعا دردی به دردهای این مردم می افزاید.

شاید اگر رئیس دولت از همان هفته اول شیوع کرونا آنقدر ساده لوحانه به کرونا نگاه نمی کرد و اتمام آن و عادی شدن اوضاع را به شنبه پیش رو موکول نمی کرد امروز دست کم 2 یا 3 پیک عقب تر بودیم و تعداد جان باخته هایمان کمتر از این بودند.

رئیس جمهور در مورد کرونا اشتباه کرد؛ وزارت بهداشت هم در این مورد اشتباه کرد که با تقویت نظریه پوچ رسیدن به ایمنی همگانی با یکبار ابتلا موضوع را آسان گرفتند و امروز افرادی هستند که برای چندمین بار کرونایی می شود.
از این دولت که گذشت و امیدواریم ملت ایران خاطرات تلخ این دولت را فراموش کند اما خواهشمان از دولت آینده این است که به مسئله بهداشت و درمان با اولویت نگاه کند و آن را سیاسی نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار