تاکید استاندار بر جذب اعتبارات مانده دستگاهها
بر اساس آمار و ارقام دیوان محاسبات ، استان اردبیل در سال‌های 88 و 89 در امر موفقیت جذب اعتبارات در رتبه زیر 20 کشور قرار داشت! ظاهرا بیم آن می رود که برگشت اعتبارات استان اردبیل امسال هم اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ 03 March 2015

استاندار اردبیل خواستار تلاش هر چه بیشتر مدیران برای جذب مانده اعتبارات دستگاههای اجرایی در فرصت باقیمانده از سال مالی جاری شد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در نشست با جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی گفت: اعتبارات جذب نشده دستگاه های اجرایی را 130 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد : انتظار می رود مسوولان با درک مشکلات مردم و با کمک به پیمانکاران تاپایان سال اعتبارات موجود را جذب کنند.

با وجود آنکه توسعه استان اردبیل به دلیل کمبود سرمایه و بودجه کند است اما هر سال دستگاهها و اداراتی پیدا می شوند که به دلایل مختلف بودجه ای را که در اختیار دارند برگشت می دهند.

به عنوان مثال در سال 89 اعتبار چهار دستگاه اجرایی استان اردبیل برگشت خورده بود که فرهنگ و ارشاد اسلامی با 600 میلیون تومان،‌ نهضت سواد‌آموزی با 393 میلیون تومان، آموزش و پرورش با 251 میلیون تومان و شرکت آب منطقه‌ای با 197 میلیون تومان در ردیف‌های اول تا چهارم برگشتی اعتبارات قرار داشتند.

همچنین بر اساس آمار و ارقام دیوان محاسبات ، استان اردبیل در سال‌های 88 و 89 در امر موفقیت جذب اعتبارات در رتبه زیر 20 کشور قرار داشت!

ظاهرا بیم آن می رود که برگشت اعتبارات استان ادربیل امسال هم اتفاق بیفتد. از این رو استاندار اردبیل از آن دسته از دستگاه های اجرایی که تاکنون نسبت به جذب مانده اعتبارات خود اقدام نکرده اند خواست حداکثر تا پایان سالجاری نسبت به جذب آن اقدام کنند و در چار چوب مقررات، هزینه و اسناد مثبته را به مبادی ذی ربط ارایه کنند.

خدابخش خطاب به مدیران افزود: با استفاده درست از منابع ، مدیریت صحیح و برنامه ریزی منسجم تا فرصت باقی مانده از تمام ظرفیت های خود در راستای به اتمام رساندن پروژه های عمرانی در دست اجرا و نیمه تمام توام با نظارت دقیق و کنترل مستمر استفاده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگاه های اجرایی استان خواست تا پایان سالجاری پروژه هایی که هنوز شروع نشده اند نسبت به آغاز عملیات آن ها اقدام کنند تا زمینه ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی در استان فراهم شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار