با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر کل ارشاد
آیین تجلیلی از رسانه های فعال پویش موج چهارم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر پرویز یزدان پناه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و محمدعلی پیرسبزی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲ 26 July 2021

آیین تجلیلی از رسانه های فعال پویش موج چهارم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر پرویز یزدان پناه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و محمدعلی پیرسبزی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز یزدانپناه ضمن قدردانی از خدمات وهمکاری اصحاب رسانه و مطبوعات در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صحیح در بین مردم، گفت: امنیت و سلامت دو نیاز اساسی جامعه بشری است که بخش زیادی از آن در اختیار حکومت است.

یزدانپناه اظهار داشت : هرچند مسئله سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است اما این دانشگاه تنها عهده دار حدود 30 درصد از سلامت جامعه بوده و 70 درصد دیگر به عملکرد دیگر سازمان ها و رفتار های مردم بستگی دارد.

وی ادامه داد : نقش رسانه ها و مطبوعات در فرهنگ سازی سلامت بسیار پررنگ ، موثر و برجسته است که خوشبختانه در طی 19 ماه شیوع کرونا در کشور و استان ، همکای و همیاری بسیار خوب رسانه ها را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد : اگر تاکنون موفقیتی در حوزه مبارزه با کرونا حاصل گردید تنها حاصل عملکرد مجموعه دانشگاه علوم پزشکی نبوده بلکه رسانه ها با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت در بین مردم نقش موثر و کمک کننده ویژه ای داشتند.
یزدانپناه ادامه داد : اگر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و به تبع آن تغییر رفتار ایجاد نشود، امکان ندارد ما بتوانیم کرونا یا هر اپیدمی دیگری را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: تداوم شیوع بیماری در کشور و استان موجب خستگی مردم و سهل انگاری آنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی شده که این موضوع بسیار نگران کننده است واصلاح این روند همت رسانه ها و مطبوعات استان را میطلبد.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اهمیت انتقاد سازنده در بهبود عملکرد سازمان ها و ادارات عنوان کرد: مهمترین سرمایه ما اعتماد مردم است، چنانچه این اعتمام متزلزل شده و یا از بین بروند دیگر هیچ چیز نمیتواند جایگزین آن شود بنابراین از رسانه های استان تقاضا می کنیم با انتقاد سازنده و بدور از هر گونه غرض ورزی و یا عدم اطمینان از صحت موضوعات اقدام به انتشار مطلب نکنند.
وی عنوان کرد: از انتقاد سازنده رسانه‌ها در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت و درمان استان استقبال می‌کنیم چرا که منجر به رفع ایرادات و اشکالات کار ما می‌شود.
یزدان‌پناه تصریح کرد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی در حوزه بهداشت و درمان و سلامت نقش بسزایی دارند و این قشر می توانند کمک کار کادر بهداشت و درمان باشند.
محمدعلی پیرسبزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تنها قشری که کارشان تعطیل بردار نیست، اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر بخصوص خبرنگاران هستند و این قشر در هر شرایطی فعالیت می کنند.
وی افزود: خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت مسئولان و اصحاب رسانه و مطبوعات استان دارد.
همچنین سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: یک هزار و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این پویش ارسال شد که ۳۵ رسانه برتر انتخاب شد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه اصحاب رسانه و مطبوعات در شرایط کرونایی همراه مسئولان و متولیان مقابله با کرونا تلاش دارند انتظار داریم نسبت به واکسن کرونا خبرنگاران تسریع و توجه شود.
گفتنی است که در این آئین از مهدی مرادی مدیر مسئول تابناک کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از 10 رسانه برگزیده در پویش موج چهارم کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار