فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران:
فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در مجموع در تهران دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند که حدود ۶۷۰ هزار نفر از این افراد دُز اول و دوم را تزریق کرده اند.
کد خبر: ۹۸۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 12 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، علیرضا زالی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اگر بتوانیم، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با کمک مردم، اصناف و دیگر مجموعه‌ها به بالای ۷۰ درصد افزایش دهیم، شاهد کاهش مراجعات سرپایی ویروس کرونا خواهیم بود.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران را ۵۲ درصد دانست و افزود: این امر مستلزم همراهی بیشتر مردم است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران واکسن را یک ابرچالش جهانی دانست و گفت: امروز همه دنیا در پی تهیه واکسن بوده و با یک شورتیج جهانی در این خصوص روبرو هستیم و به یک کالای استراتژیک و رقابتی تبدیل شده است و کشورهایی مانند هند که خود با امواج جدید روبرو شدند، به تعهدات خود برای فروش واکسن به ایران عمل نکردند.

زالی گفت: در حال حاضر شرایط مناسب‌تری برای تزریق واکسن در کشور داریم، ۸۵ درصد واکسن‌های تزریقی در تهران از سبد وارداتی است.

وی شرایط تهران در هفته آتی را نیز قرمز پیش بینی کرد و افزود: در روز گذشته در تهران بیش از ۱۰۱ هزار دُز واکسن تزریق شد، این عدد در گذشته نهایتاً روی ۲۰، ۳۰ و یا ۴۰ هزار دُز بود، در مجموع نیز در تهران دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واکسن دریافت کردند، که حدود ۶۷۰ هزار نفر از این افراد دُز اول و دوم را تزریق کرده‌اند و اکنون در کنار گروه‌های سنی، گروه‌های شغلی نیز در حال تزریق واکسن هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران اضافه کرد: اما افرادی که هر دو دُز واکسن را نیز دریافت کرده‌اند، باید احتیاط‌های لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار