در آستانه هفته دفاع مقدس و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، یادواره شهدای ورزشکار استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز در سالن ولایت سپاه اردبیل و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی با شکوه تمام برگزار شد، فرمانده سپاه استان اردبیل از شهدا به عنوان گنجینه با ارزش نظام اسلامی و نقطه قوت انقلاب در مقابل استکبار یاد کرد و گفت: یکپارچگی، وحدت و انسجام کشورمان را مرهون خون پاک شهدایی هستیم که بی‌ادعا برای دفاع از این مرز و بوم در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند.

شکرالله عبدی با یادآوری اینکه ما امروز مرهون شهدا و خانواده‌های آنها و همچنین جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستیم، تصریح کرد: خانواده‌های شهدای ما رسالت زینبی‌گونه خود را انجام دادند تا ثابت کنند در تداوم راه عزتمندانه آنها پرچمدار حرکت‌های ایثارگرانه هستند.

وی افزود: اگر امروز یادواره‌ای برای شهدای والامقام برگزار می‌کنیم بیشتر تذکر و هشداری به خودمان است تا از غفلت بیرون بیاییم و بدانیم در این 36 سال این کشور به واسطه ایثار و شهادت‌طلبی فرزندان رشید این مرز و بوم روی پای خود ایستاده است.

فرمانده سپاه استان اردبیل بیان کرد: فرهنگ عاشورا بهترین و شایسته‌ترین تصویر ایثار و از جان‌گذشتگی برای نسل امروز و آینده ماست و ما امروز باید سرمایه‌های معنوی را در این باب قدر بدانیم و در مسیری حرکت کنیم تا این سرمایه‌های معنوی جاودانه باقی بمانند.

عبدی اضافه کرد: بعد از 1400 سال از بطن و حقیقت عاشورا، فرهنگ بسیج متولد شده و امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها در سایه این فرهنگ پیام جهانی خود را به دنیا صادر کرده بلکه با قوت و قدرت در تمامی صحنه‌ها حضور دارد.

وی ادامه راه شهدا را تنها راه نجات این کشور از همه مشکلات، تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان توصیف کرد و ادامه داد: استکبار جهانی امروز به این واقعیت اذعان دارند که با وجود سرمایه معنوی ایثار و شهادت طغیان علیه انقلاب اسلامی بی‌معنا و بی‌مفهوم است.

در این مراسم که مسئولان، ورزشکاران و خانواده‌های شهدا و نایب قهرمان المپیک سجاد انوشیروانی حضور داشت، مداحی و شعرخوانی شده و یاد و خاطره شهیدان والامقام گرامی داشته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار