جلسه کمیسیون نظارت گندم آرد و نان شهرستان با حضور مدیر غلات استان ، فرماندار و مدیران در سالن جلسات فرمانداری در حالی برگزار شد که تلاش های زیاد فرماندار برای افزایش سهمیه آرد شهرستان به نتیجه رسید.
کد خبر: ۹۸۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 22 August 2021

افزایش سهمیه آرد شهرستان گچساران

جلسه کمیسیون نظارت گندم آرد و نان شهرستان با حضور مدیر غلات استان ، فرماندار و مدیران در سالن جلسات فرمانداری در حالی برگزار شد که تلاش های زیاد فرماندار برای افزایش سهمیه آرد شهرستان به نتیجه رسید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر غلات استان در این جلسه از افزایش ۱۵۰۰ کیسه آرد در ماه به شهرستان گچساران خبر داد و گفت : این شهرستان به واسطه موقعیت تردد و مسافر پذیری ، ترانزیت خوزستان به فارس ، صنعتی بودن و ورود تعداد زیادی از نیروهای غیر بومی به کارخانجات نسبت به سرانه جمعیتی خود بیشتر مصرف دارند و این سهمیه در اختیار خبازان شهر قرار خواهد گرفت.
صداقت کیش افزود : خدمات رسانی و توزیع آرد به شهرستان گچساران تاکنون مشکلی نداشته و اختصاص این سهمیه در این جلسه مربوط به افزایش مصرف نان به واسطه ایجاد کارخانجات و ورود نیروهای غیر بومی به شهرستان بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۳ واحد خبازی در سطح شهر و روستا فعال می باشد ، اظهار داشت : ماهیانه ۸۰ تن آرد به عشایر و ۸۳ تن آرد هم به روستاهای شهرستان به صورت خانه پر در اختیار مردم قرار می گیرد.
صداقت کیش سهمیه مصرفی آرد شهرستان که در اختیار خبازان بود را ۹۵۱ تن اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به افزایش نیاز مصرف این شهرستان در تامین نان، ۶۰تن آرد دیگر معادل ۱۵۰۰کیسه آرد مازاد بر سهمیه مصرفی اختصاص خواهد گرفت.
صداقت کیش میزان گندم مصرفی استان که تبدیل به آرد می شود در ماه را ۸هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال ۳۱هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری که نسبت به سال گذشته که ۵۴هزارو ۵۰۰تن بود کاهش ۲۳هزار تنی به خاطر خشک سالی اخیر داشتیم.
فرماندار شهرستان گچساران هم در این جلسه با اشاره به تعطیلی چند روز اخیر تعدادی از نانوایی های و شلوغی صف نانوایی و اعتراض شهروندان به این شرایط در شهرستان گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در نانوایی های شهرستان و مراجعه مردم به نانوایی ها چرخه تولید،سرانه جمعیتی پنهان و عوامل اقتصادی از عمده مشکلات این واحد می باشد.
علیرضا اتابک از افزایش مصرف سبد نان مردم به واسطه گران شدن دیگر اقلام مصرفی مردم در شهرستان خبر داد و افزود : سهمیه اختصاص گرفته به خبازان شهر با توجه به سرانه جمعیتی پنهان و وجود کارخانجات و صنایع دیگر کم بوده و سعی کردیم با برگزاری این جلسه آسیب شناسی کرده و سهمیه مازاد در اختیار خبازان قرار دهیم.
وی از افزایش ۱۵۰۰کیسه آرد به خبازان شهرستان در ماه خبر داد و اظهار داشت : این سهمیه اضافه شده در بین نانوایی های که نان با کیفیت پخت می کنند و در شرایط بحرانی کمک یار مردم هستند با هماهنگی معاونت فرمانداری در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرج سلطانی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
بنده دارای یک واحد نانوایی در مرکز شهر در خیابان جمهوری می‌باشم که پخت بالایی دارم ولی سهمیه آرد خیلی کم هست و جواب گو نیاز مردم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار