گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی پست شهرداری شیراز به ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در صحن علنی شورای شهر پرداختند.
کد خبر: ۹۸۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 24 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس شورای اسلامی شهر شیرازگفت: در جلسه امروز که به صورت فوق العاده و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد۲۴ کاندیدای پیشنهادی ٣٠ دقیقه فرصت داشتند تا به بیان دیدگاه و برنامه‌های خود بپردازند.


مهدی طاهری با بیان اینکه پیش از این اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ۱۴ را نفر به عنوان گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری این شهر اعلام کرده بودند، افزود: براساس ابلاغیه جدید وزارت کشور و تبصره یک ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات شهری ، احراز صلاحیت شغلی برای شهرداران کلانشهر‌ها منتفی است و شهردار به عنوان رجل سیاسی تلقی می‌شود، بر همین اساس کاندیدا‌های جدید از سوی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد شد .

وی با اشاره به انصراف سه نفر از کاندیدا‌ها گفت: در پایان جلسه امروز، اعضای شورا با رأی گیری پنج نفر را از بین گزینه‌های پیشنهادی، برای ورود به مرحله بعدی انتخاب شهردار شیراز معرفی می‌کنند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه جلسات علنی شورا برای انتخاب شهردار این کلانشهر تا دو روز آینده ادامه خواهد داشت، افزود: هر یک از این ۵ نفر در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در جلسات علنی صبح و بعدازظهر فرصت ۳ ساعته برای دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود و پاسخگویی سوالات اعضای شورا خواهند داشت.

طاهری ادامه داد: پس از جمع بندی نهایی در جلسه عصر چهارشنبه سوم شهریور شهردار جدید شیراز با رای اعضای شورای اسلامی شهر شیراز معرفی خواهد شد.

وی اظهارداشت: امروز سیاوش بدری و محسن اردکانی از انصراف دادند و علی معایر نیز با وجود ارائه برنامه‌های خود از این رقابت کناره گرفت.

هفته گذشته احسان اصنافی (نایب رئیس شورای ششم و عضویت در شورای چهارم)، محمد فرخ زاده (رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت و معاون سابق شهرداری اسبق شیراز در دوره چهارم شورا)، محمود میرزایی، ناصر شمس (معاون حمل و نقل و ترافیک مدیریت علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز و استاد دانشگاه شیراز)، علی حسین رعیتی‌فرد، محسن اردکانی (معاون استاندار سابق استان فارس) و علیرضا صحرائیان (فرماندار سابق جهرم در دولت یازدهم)، محمود طالبان (عضو شورای چهارم شهر شیراز و کاندیدای ورود به شورای ششم و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی، سیاوش بدری، علی معابر، آرش فرج‌زاده (معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، شهردار مناطق ۱ در دوره قبلی و قائم شهردار سابق شیراز)، سعید معصومی (شهردار منطقه ۷ شیراز و رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز)، مهدی جمالی‌نژاد (معاون وزیر کشور) و حسین کشتکار به عنوان لیست پیشنهادی برای تصدی سمت شهرداری شیراز معرفی شده بودند.

امروز هم بذرافشان، طهماسبی، نقیب زاده، کیانی رحیمی، محمدکاظم حقیقت، محمدعلی چوبینی، محمدمهدی عبداللهی و محمدرضا رضایی به لیست اضافه شده اند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین آقایان رضا نجابت، محمدعلی راضی و محمود صفایی نیز جزء لیست بودند که اعلام انصراف کردند.
با رای گیری اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز بیست و دومین شهردار این کلانشهر تا آخر هفته انتخاب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار