شهردار گچساران ادامه داد : به فرض محال در صورتی که اداره راه و شهرسازی حق فروش را داشته باشد می‌بایست ابتدا خریدار پس از تغییر کاربری ملک در کمیسون ماده ۵ با مراجعه به کمیسیون ماده ۷شهرداری با اخذ مجوز اقدام به برچیدن درخت نمایند و قطع درختان بدون مجوز مشمول مجازات قانونی می باشد .
کد خبر: ۹۹۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰ 09 September 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه  وبویراحمد ، شهردار گچساران گفت : متاسفانه پدیده ای که در شهر دوگنبدان با آن مواجه هستیم واگذاری غیر قانونی و در لوای قانون زمین های دولتی با کاربری های خدماتی به افراد سودجو می باشد.
مسعود ظفری افزود : بر اساس قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی و دیگر قوانین مربوطه‌، واگذاری اراضی دولتی با کاربری فضای سبز به اشخاص حقیقی و حقوقی تخلف بوده و مشمول مجازات قانونی می باشد.
ظفری گفت : متاسفانه افراد سودجو با نفوذ به اداره راه و شهرسازی و ایجاد رانت اقدام به خریداری غیر قانونی این اراضی می‌نمایند و نکته قابل تامل اینجاست که با واگذاری این اراضی دولتی علاوه بر اینکه از سرانه های خدماتی اهالی کسر می شود . خریدار با پرداخت مبلغ ناچیزی ، مبلغ واریزی را به حساب اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز واریز نمی کند.
شهردار گچساران افزود : این به معنای واقعی تضییع حقوق شهروندی شهروندان گچسارانی در لوای قانون می باشد. که یکی از رسالت‌های شهرداری ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در زمین‌های است که بر اساس طرح تفصیلی ابلاغی اداره راه و شهرسازی به عنوان فضای سبز اعلام شده است.
وی با بیان اینکه ،انجام این مهم علاوه بر ایجاد فضای سبز ، حس پويايی و سر زندگی در محله ،می تواند عامل بازدارنده واگذاری غیر قانونی زمین های دولتی باشد اظهار داشت : یکی از این موارد فضای سبز خیابان شهید قاضیانی واقع در پانصد دستگاه پشت انبار جهاد می باشد که  ده های ۶۰ و ۷۰ زمین شهری در واگذاری پلاک های مسکونی مجاور به اهالی ،قطعه مذکور را فضای سبز اعلام نموده و در طرح های تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ابلاغی راه و شهرسازی به شهرداری در سال های ۱۳۷۵ و ۱۳۹۴ نیز کاربری قطعه مذکور را فضای سبز  مصوب و اعلام نموده است.
ظفری گفت : شهرداری دوگنبدان نیز بر اساس رسالت کاری خود اقدام به کاشت درخت در این فضای سبز نموده بود که متاسفانه در تاریخ 1400/6/15 با حضور در محل و مشاهده تخلف صورت گرفته به اذهان اهالی محترم اداره راه و شهرسازی که متولی طرح تفصیلی بوده و می بایست مجری قانون باشد ،اقدام به قطع درختان ۸ساله و تخریب محل نموده است .
شهردار گچساران ادامه داد : به فرض محال در صورتی که اداره راه و شهرسازی حق فروش را داشته باشد می‌بایست ابتدا خریدار پس از تغییر کاربری ملک در کمیسون ماده ۵ با مراجعه به کمیسیون ماده ۷شهرداری با اخذ مجوز اقدام به برچیدن درخت نمایند و قطع درختان بدون مجوز مشمول مجازات قانونی می باشد که برخی از این مواد قانونی به شرح زیر است :
ماده ۱  این کمیسون(ماده ۷) قطع درخت را ممنوع اعلام کرده
ماده ۷گزارش ماموران شهرداری  بعنوان گزارش ضابطین قضایی قلمداد می‌شود
ماده ۶ برای کسانی که این قانون را زیر پا می‌گذارند مجازات نقدی و حبس تعزیری تا ۳ سالدر نظر گرفته شده
وی گفت : اهالی با عنوان اینکه زمین شهری پلاک مذکور را تحت عنوان فضای سبز اعلام و پلاک های مسکونی را تحت این عنوان به اینجانبان واگذار نموده اند،مورد اعتراض قرار گرفت و بلافاصله با مشاهده تخلف صورت گرفته با دادگستری و دادستان شهرستان خواستار بررسی موضوع شدیم و طرح دعوی تحویل داده شد و ان شاالله تا حصول نتیجه ،جلوگیری از واگذاری غیر قانونی زمین در سطح شهر به افراد سود جو و برخورد قاطع با عاملین این تخلف ،در کنار شهروندان محترم خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمددالوندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
عالی مرد قانون خدایی حرف نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار