نشست شورای اداری استان کهگیلویه بویر احمد به ریاست آییت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد که وزرای دولت به ارائه گزارش های از سفر به مناطق مختلف پرداختند.
کد خبر: ۹۹۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 01 October 2021

گزارش کار وزرای دولت در شورای اداری به رئیس جمهور پس از سفر به مناطق مختلف استان کهگیلویه وبویر احمد+تصویر

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم اشتغال بخش صنعت و معدن (۸ هزار نفر) در کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش نیست.

سید رضا فاطمی امین امشب در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 500 واحد صنعتی و معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نسبت به جمعیت استان زیرساخت مناسبی نیست و در واقع رشد قابل قبولی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه این استان در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه نفت و گاز و گیاهان دارویی ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، افزود: برای تمام شهرستان‌ها برنامه داریم و باید به یک حد و نصاب دو برابر در زمینه اشتغال برسیم.
فاطمی امین با اشاره به سفر به شهرستان لنده به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اتصال لنده به جاده اصلی، احداث فرهنگسرا، بیمارستان و تامین آب شرب از مهمترین مطالبات مردم آن شهرستان از دولت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: کارخانه آجر دهدشت در دو فاز راه‌اندازی شده که خط دوم بنا به وجود برخی مشکلات غیرفعال است که با هماهنگی با بانک عامل و صندوق ضمانت صنایع مدنی قرار شد 50 میلیارد تومان تهسلات پرداخت شود.

گزارش سفر وزیر نفت 

در ادامه ی نشست شورای اداری استان وزیر نفت نیز اظهارداشت؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده میدان گازی مختار بویراحمد تا ۵ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

جواد اوجی هم در این نشست اظهار داشت: میدان گازی مختار بویراحمد هم اکنون در دست شرکت اکتشاف و تولید بوده که به جمع‌بندی برسد در چند ماه آینده تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر سرمایه‌گذاری که حاضر باشد در بخش پایین دست نفت سرمایه‌گذاری کند دستش را می‌بوسم و تضمیمن خوراک می‌کنیم و زیر چتر حمایتی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در زمینه پترو پالایشگاه‌ها آماده هر گونه همکاری با سرمایه‌گذاران هستیم.

اوجی خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن تا شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پتروشیمی دوم با تولید پلی اتیلن نیز تا سال 1402 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: در بخش پایین دستی نفت دو میلیارد دلار و در بالادستی 260 میلیون یورو برای توسعه میادین نفتی بی بی حکمیه سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان امسال 92 روستا با اعتباری افزون بر 82 میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی می‌شود، یادآور شد: 114 میلیارد تومان برای 62 پروژه آموزشی، وزرشی و رفاهی در مناطق مختلف این استان تخصیص داده‌ایم و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هزینه گازکشی منازل آنان را وزارت نفت تقبل کرده است.

اوجی با اشاره به اینکه 25 میلیارد تومان برای راه‌های استان پیش‌بینی شده و 5 میلیارد نیز در اختیار استاندار قرار می‌دهیم، افزود: 13 درصد منابع نفتی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد است که توان تولید 650 هزار بشکه نفت روزانه در هشت میدان نفتی را دارد و  ظرفیت تولید با 650 میلیون یورو چهل هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند.

گزارش سفر وزیر جهاد کشاورزی

در ادامه نشست شورای اداری استان وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: بیش از ۸۵۵ میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف اختصاص یافت.
سید جواد ساداتی‌نژاد نیز در این نشست اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد مساحت و جمعیت کشور 10 درصد آب‌های جاری را دارد و با داشتن 272 هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی یک میلیون تن محصول تولید می‌کند.

وی عنوان کرد: باغداری یکی از ظرفیت‌های این استان توسعه باغات در اراضی شیب‌دار بوده که 70 میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم در سال زراعی 400 و 401 به صورت مشترک با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اجرا می‌شود.

ساداتی‌نژاد ابراز کرد: صنایع تبدیلی در استان دچار یک ضعف بوده و ارزش افزوده را از این دیار خارج می‌کند که یک خط اعتباری 100 میلیارد تومانی برای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و سردخانه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 35 هکتار گلخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نشان می‌دهد که وضعیت مناسبی نداریم ادامه داد: در فاز اول 150 هکتار را به عنوان طرح توسعه مدنظر قرار می‌دهیم و برای امسال 35 میلیارد تومان برای زیرساخت به صورت مشترک با سازمان برنامه قرار می‌دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو سد خاکی ایلی اباد و کوهبرد با زیرکشت بردن 600 هکتار اراضی دیم برای تکمیل 70 میلیارد تومان نیاز دارند که این نیز مصوب کرده‌ایم مشکل برطرف شود و و در این زمینه وزارتخانه تا 20 میلیارد تومان را می‌تواند تامین کند.
ساداتی‌نژاد بیان کرد: خط اعتباری 500 میلیارد تومانی برای توسعه دامپروری صنعتی و مرغداری‌های تخم گذار و گوشتی با بانک کشاورزی مد نظر قرار می‌دهد و 50 میلیارد تومان نیز وام سرمایه در گردش برای مرغداری‌ها مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز 100 میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری خط اعتباری شیلاتی در نظر گرفته شد زیرا سرمایه‌گذاری در شیلات به عنوان یک هدف مد نظر است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به دیدار با عشایر گفت: اسهمال وام‌های عشایر و روستائیان استان نیز به عنوانیک مصوبه توسط یکی از بانک‌ها کشاورزی اعمال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار