ساماندهی ورودی شهر دهدشت بعد از سال‌ها وعده دادن توسط مدیران هنوز اجرایی نشده و مردم را نگران کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 10 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، به دلیل ایمن نبودن ورودی‌های شهر دهدشت و بویژه در ورودی «دهدشت – چرام» واقع در منطقه « سمغان » و تقاطع روستای «دم مهد» شاهد چندین تصادف منجر به مرگ بودیم که در همین خصوص تعدادی از مردم این منطقه چندین بار با مراجعه به فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی خواستار ایمن سازی بیشتر این مسیر شده تا از تصادفات در این نقاط حادثه خیز کاسته شود.

پس از حوادث ناگوار و تصادفات اخیر در ورودی شهر «دهدشت – چرام» دومین نشست شورای ترافیک با موضوع بررسی مشکلات ورودی‌های شهر دهدشت در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه با تاخیر زیادی برگزار شد.

دبیر نشست شورای ترافیک شهرستان کهگیلویه در این نشست گفت: متاسفانه برخی از مسئولان به موقع در نشست حضور پیدا نکردند که همین امر موجب تاخیر زیاد در برگزار این نشست شد و با توجه به اطلاع رسانی که روز گذشته و امروز مجدد داشتیم اما برخی با تاخیر در جلسه حضور پیدا کردند.

محمد علی آروس با بیان اینکه متاسفانه در چند وقت اخیر چند تصادف منجر به فوت در ورودی سمغان داشتیم که موجب موجب اعتراض ساکنان این منطقه در این خصوص بودیم، افزود: در نشست قبلی و جلسه شورای ترافیک سال 1399 در خصوص ایمن سازی این ورودی «دهدشت – چرام» مصوباتی داشتیم که متاسفانه تا کنون اجرایی نشدند.

وی با بیان اینکه در دو نشست قبلی بحث نصب چراغ چشمک زن در نقاط حادثه خیز ورودی دهدشت و همچنین نصب علایم هشدار دهنده را داشتیم که تا کنون اجرایی نشده است.

رئیس راهداری شهرستان کهگیلویه در میان صحبت‌های معاون فرماندار کهگیلویه با حالتی بر افروخته، گفت: در بازدیدی که چند روز پیش با پلیس راه شهرستان داشتیم قرار شد چندین سرعت‌گاه در هفته آینده در منطقه سمغان اجرا کنیم.

دیانتی افزود: چراغ چشمک زن را نیز نصب و همچنین قرار شد که از سمت فنی و حرفه‌ای به سمت سمغان نیز نیوجرسی کار شود و ما نیز نخاله‌هایی را که نیز در ورودی دهدشت ریخته بودند، جمع آوری کردیم.

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات به دلیل سرعت بالا است، ادامه داد: تعجب می‌کنم در جاده‌ای که با عرض 22 متر است چرا تصادف داریم و اگر تنها راه روستای دم مهد را برداریم تصادفات کاهش می‌یابد چون بیشتر رانندگان این منطقه با سرعت بالا در این مسیر رفت و آمد می‌کنند و موجب تصادف می‌شوند.

رئیس راهداری گفت: یعنی من باید دو پرچم دار در دو طرف سمغان برای جلوگیری از تصادف بگذارم، فرماندار ضمن تذکر به مدیر راهداری گفت: شما باید وظایف خود را انجام دهید و کاری به دیگران نداشته باشید.

دیانتی رئیس راهداری بیان کرد: در این هفته سرعتگاه ها را نصب می کنیم.

 

رئیس پلیس راه شهرستان کهگیلویه در این نشست گفت: پس از هر تصادف منجر به فوت ما باید به مرکز بالا دستی جواب بدهیم و هیچ‌گونه مشکلی با مجموعه حمل و نقل و راهداری یا راه و شهرسازی نداریم و درخواست‌ها ما برای ایمنی بیشتر جاده و سلامت شهروندان است.

سرهنگ عابدی با بیان اینکه ورودی‌های شهر دهدشت در شأن مردم دهدشت نیستند، افزود: بخشی از خرروجی دهدشت به سمت طولیان خط کشی و تابلو علایم نصب شده و تقریبا ایمن سازی انجام شده که تعدادی از شهروندان تماس گرفته و تقدیر و تشکر کردند.

وی اضافه کرد: در صورتی که اقدامی انجام شود مردم خودشان متوجه می شوند و مثل همیشه قدردان هستند اما ما مسئولان باید با جدیت بیشتری داشته باشند.

عابدی با بیان اینکه متاسفانه برخی رانندگان با سرعت زیادی حرکت می‌کنند، گفت: بیشتر تصادفات در ورودی‌های شهر دهدشت اتفاق می‌افتد و نیاز بوده که برای ایمن سازی بیشتر نیاز به اجرای نیوجرسی، خط کشی مناسب و اجرای سرعتگاه است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع دم مهد احتیاج به ایمن سازی دارد باید برای ایمن سازی بیشتر خط کشی مناسب و سرعت‌گاه در این منطقه اجرا شود، یادآور شد: خروجی دهدشت به سمت سوق در تقاطع روستای دره لبک هر لحظه بوی مرگ می‌دهد و نیاز به ایمن سازی دارد و در مصوبات شورای ترافیک گذشته قرار بود که بحث چراغ روشنایی و ایمن سازی تا چنگلوا در جاده دهدشت – سوق انجام شود.

عابدی با بیان اینکه جاده سوق – دهدشت در منطقه دزک برآمدگی به طول 10 متر دارد که تا کنون موجب پرت شدن خودروها در سرعت بالا و تصادفات زیادی در این منطقه شده و اداره راهداری و راه و شهرسازی هر کدام می‌گویند که این جاده تحویل دیگری است و از زیر مسئولیت ایمن سازی آن شانه خالی می‌کنند.

رئیس راهور شهرستان کهگیلویه در این نشست ضمن اعتراض به وضعیت ورودی‌های شهر دهدشت گفت: متاسفانه وضعیت ورودی‌های شهر در حالت نامناسبی است.

سرهنگ معماری افزود: بخش زیادی از آسفالت خیابان‌های شهر دهدشت خراب شود و باعث به وجود آمدن چاله‌های زیادی در سطح شهر شده که این امر موجب تصادفات زیادی می‌شود.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه هر چه سریعتر باید دستگاه‌های مربوطه نسبت به ساماندهی ورودی‌های شهر دهدشت اقدام کنند، گفت: بحث خط کشی، اجرای نیوجرسی و سرعت گاه‌های مناسب با همکاری راهداری و پلیش راه در مکان‌های مناسب در سریعترین زمان ممکن اجرا شود.

دارا کریم نژاد با بیان اینکه ایمن سازی ورودی دهدشت به چرام در منطقه سمغان با سرعت انجام شود، افزود: راهداری و پلیس راه با بررسی تقاطع دره لبک در مسیر دهدشت- سوق اقدام کنند.  

به گزارش تابناک، هرچند خطای انسانی در رانندگی می‌تواند در تصادفات نقش داشته باشد اجرای بحث ایمن سازی شامل خط کشی‌های مناسب، روشنای مناسب در ورودی‌های شهر، اجرای جداکننده (نیوجرسی)، وجود تابلوها و علایم هشدار دهنده، اجرای سرعتگاه‌های مناسب و چراغ‌های هشدار دهنده می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیر به سزایی داشته باشد و می‌طلبد که مسئولان امر در خصوص ایمن سازی جاده‌ها و به خصوص ورودی‌ها جدیت بیشتری داشته باشند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار