اخیرا در فضای مجازی خبری پیرامون سد تنگ سرخ و اختصاص سهم زیادی از آب این سد به استان فارس مطرح شد که البته آب منطقه ای به آن پاسخ داد ضمن آنکه انتشار تصویری از یک تونل هم نکته ای است که کمتر خبری از آن منتشر شده است .
کد خبر: ۱۰۰۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 18 October 2021
شایعه تا واقعیت پیرامون سد تنگ سرخ / تونلی که از دید خبرنگاران پنهان ماند؟!
فضای رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد همواره ملتهب و پر از افشاگری مستند و غیر مستند است و متاسفانه در این زمینه و در بیشتر مواقع واقعیات به درستی روشن نمی شود !
اخیرا در فضای مجازی خبری پیرامون سد تنگ سرخ و اختصاص سهم زیادی از آب این سد به استان فارس مطرح شد که البته آب منطقه ای به آن پاسخ داد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی در استان و بخصوص شهر یاسوج شایعه ای مبنی بر تخصیص بیش از آنچه که اعلام شده بود از آب سد تنگ سرخ یاسوج به استان فارس در فضای مجازی مطرح است که واکنش های بساری را در پی داشته است .
روابط عمومی آب منطقه‌ای استان در این رابطه توضیحاتی ارائه کرد در این توضیحات آمده است : با توجه به اخبار منتشر شده در برخی  رسانه های استان مبنی بر اختصاص ۱۰۰ میلیون‌متر مکعب از  اب سد تنگ سرخ بشار یاسوج جهت تامین آب شرب شهر شیراز به آگاهی  میرساند  بر اساس  پیگیری بعمل آمده از مجموعه وزارت نیرو چنین مصوبه ای در خصوص تامین آب شهر شیراز بیشتر از تخصیص ابلاغی وجود ندارد.  لذا درج عدد ۱۰۰ میلیون مترمکعب از سد تنگ سرخ برای شرب شیراز سندیت نداشته و عدد مصوب به هیچ عنوان تغییر ننموده است.  ضمن اینکه انشاالله طی روزهای اینده گزارش کاملی از وضعیت سد تنگ سرخ و تخصیص آب آن طی نشستی با حضور خبرنگاران  در شرکت آب منطقه ای استان تشریح خواهد شد.
تونلی که از چشم خبرنگاران پنهان مانده است !
همانگونه که گفته شد ، فضای مجازی و در پی آن رسانه های استان به شدت متاثر از برخی خبرهای نصف و نیمه و نامشخص و گاها هم صحیح اما دور از چشم است که برای مدتی کل فضای استان را به سمت حاشیه و جنجال می برد .
در کنار اعلام حواشی پیرامون تخصیص آب با حجم بالا به استان فارس اما تصویری از یک تونل که گفته می شود جز پروژه سد تنگ سرخ است در فضای مجازی منتشر شده است که می توان گفت تاکنون نه در فضای رسمی ، نه غیر رسمی ، نه رسانه و نه مجازی چندان خبری از آن نبوده است !
شایعه تا واقعیت پیرامون سد تنگ سرخ / تونلی که از دید خبرنگاران پنهان ماند؟!
موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم در پورتال آب منطقه ای فارس پیرامون سد تنگ سرخ در خصوص احداث تونل آمده است : "سد مخزنی ـ تنظیمی بشار (تنگ‌سرخ) بر روی رودخانة بشار در موقعیتهای توصیف شده که ضمن تنظیم و ذخیرة آورد رودخانه، امکان استفاده از جریانات سیلابی و انتقال آن توسط مؤلفه تونل را با تسکین سیلاب، فراهم می‌نماید. تونل انتقال آب رودخانة بشار به سرشاخه‌های رودخانة کر. سیستم انتقال آب شرب (مجرای تحت فشار) به منطقه بلند شهر شیراز بصورت ثقلی (ورود آب به تصفیه‌خانه آب شرب شهر یاسوج). سیستم انتقال آب زراعی و صنعت به شهرستان یاسوج. "
البته در ادامه این توضیحات آمده است " لازم به یادآوریست با توجه به موقعیت رقومی سازه خروجی تونل انتقال آب به حوزه کر (بالاتر از رقوم 2000 متر از سطح دریا) این امکان وجود دارد که بصورت ثقلی آب موردنیاز شرب شهر شیراز را (که اینک با ارتفاع مانومتریک پمپاژ بسیار بالا از دریاچه سد درودزن تأمین می‌گردد) تأمین و منتقل نمود."
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، انتشار تصویر این تونل و دور از چشم خبرنگاران بودن آن به همراه برخی خبرهای حاشیه ای این روزها ، نشان دهنده این موضع است که مدیران مرتبط لازم است ، به صورت شفاف موضوعات پیرامون این سد را برای افکار عمومی روشن کنند تا بیش از این بر حواشی دامن زده نشود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار