رئیس دادگستری بهمئی : در یک ماه اخیر حدود ۸ سلاح در سطح شهرستان کشف شد که صاحبان این سلاح ها روانه زندان شدند.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸ 10 November 2021

صبح روز سه شنبه ۱۸ آبان به مناسبت سالروز تاسیس شورای حل اختلاف دیدار مردمی با موضوع پرسش و پاسخ و معاضدت حقوقی و قضایی با حضور جاوید ریحانی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی ،عبداله حبیبی منش دادستان و افشین جبارنژاد بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بهمئی در مسجد صاحب الزمان لیکک برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در این جلسه رئیس دادگستری شهرستان بهمئی گفت: دیدارهای مردمی علاوه بر اینکه زمینه را برای شنیدن مشکلات حقوقی مردم و مرتفع کردن آن میسر می‌کند، امکان شناخت نقاط ضعف موجود در روند قضایی شهرستان و برطرف کردن آن را فراهم می کند.
 
دکتر جاوید ریحانی همچنین افزود: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند “مردم ولی نعمتان ما هستند” با توجه به این فرمایش وظیفه هر مسئولی است که در حیطه کاری خود به مردم خدمت و در رفع مشکلات مردم قدم بردارد.
 
وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان است که امیدواریم با دیدارهایی که با مردم صورت می گیرد، خدمت رسانی بهتری به مردم شریف در راستای احقاق حقوق آنان داشته باشیم.
 
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان کرد: خدمتگزاری به مردم یکی از اقداماتی است که رضایت خداوند متعال را در پی دارد و می تواند اندوخته ای اخروی و ارزشمند برای هر مسئول وظیفه شناس باشد.
 
ریحانی بیان کرد: در شورای حل اختلاف شهرستان بهمئی قریب به ۲۲ پرونده در ماه اخیر موجب صلح و سازش شد و این پرونده ها بسته و خاتمه یافت که جا دارد از عملکرد خوب همکاران ما در شورای حل اختلاف شهرستان تقدیر و تشکر ویژه کرد.
 
ریحانی گفت: از ‌سال‌های قبل در رابطه با سلاح‌های غیرمجاز اقداماتی صورت گرفته است که نیروی انتظامی با تمام تلاش خود پیگیری این امر بوده است.
 
وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر حدود ۸ سلاح در سطح شهرستان کشف شد که صاحبان این سلاح ها روانه زندان شدند.
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان کرد: با وجود نجابت و شرافت مردم این شهرستان یک فرهنگ ناپسندی در بین گروهی از اهالی وجود دارد که در جشن‌ها و مراسمی مانند عروسی با یکسری حرکات غیرمتعارف از قبیل جمله تیراندازی همراه است.
 
ریحانی افزود: این اقدام موجب ایجاد رعب و وحشت و نارضایتی عمومی اهالی این شهرستان را در بر داشته است.
 
وی عنوان کرد: در این رابطه با نهادهای امنیتی مانند سپاه و نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی انجام و دستوراتی از جمله دستگاه قضایی صادر شده است که تمام مراسم این چنینی تحت کنترل بیشتر وجدی تری قرار گیرد.
 
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در خصوص برخورد قاطعانه و بدون اغماض با مجرمان جرایم خشن تاکید کرد و اظهار داشت: از نیروی انتظامی مقتدر حمایت می کنیم و هر جا که نیاز باشد در کنار نیروی پلیس هستیم.
 
وی گفت: امنیت مردم شهرستان خط قرمز دستگاه قضا می باشد و گفت: کسانی که سعی در ایجاد اخلال در نظم و امنیت و اوباشگری دارند هشدار می‌دهیم، دستگاه قضایی شهرستان اجازه هیچ گونه قدرت‌نمایی به این افراد را نخواهد داد و مسلماً علاوه بر تحمل مجازات حبس، مجازات تبعید نیز در انتظار این افراد خواهد بود.
 
ریحانی با اشاره به این که در سند تحول قضایی یکی از اولویت‌ها، ایجاد امنیت و آرامش مردم است، افزود: در  برخورد با مجرمان امنیتی، اراذل و اوباش و کسانی که تهدیدکنندگان امنیت نوامیس مردم هستند، نگاه قانونگذار و برخورد دستگاه قضایی و انتظامی، سخت‌گیرانه و قاطع خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: افرادی که نزاع ایجاد می کنند و یا تماشگر نزاع هستند هشدار می‌دهم که با هیچ کس تعارف نداریم و برخورد قاطع خواهیم کرد و آنها را روانه زندان خواهیم کرد‌.
 
رئیس دادگستری شهرستان بهمئی بیان داشت: امنیت، استقلال و اقتدار ایران اسلامی ثمره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها و مرهون خون شهداست، بنابراین وظیفه همه مسؤولان است تا برای پاسداشت آن همت مضاعف داشته باشند.
 
ریحانی با اشاره به اینکه تولید، تامین و حفظ امنیت یکی از مطالبه‌های اصلی مردم است.
 
وی در پایان با تشریح راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در برخورد با اراذل و اوباش، تاکید کرد: اقدام سریع و به موقع مجموعه قضایی و انتظامی به‌ویژه حضور به موقع پلیس در محل موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بعدی خواهد بود.
 
گفته می‌شود: رئیس دادگستری شهرستان بهمئی و دادستان شهرستان و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب بهمئی از ساعت ۱۲ تا ۱۴ ظهر پای درد و دل مردم نشستند و مشکلات آنها را برسی و دستورات لازم را صادر کردن این دیدار حدود ۳ ساعت در مسجد جامع شهرستان ( صاحب الزمان عج ) طول کشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار