در خطبه های نماز جمعه؛
مسئول نهاد آبادانی و پیشرفت دیشموک گفت؛ مهمترین ماموریت بنیاد علوی در مناطق کم برخوردار محرومیت زدایی و خودکفایی است.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۲ 13 November 2021

تشریح گزارش عملکرد یکساله ی بنیاد علوی در دیشموک+تصویر

به گزارش تابناک کهگیلویه بویر احمد؛ دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: امروز نخبگان، فرهنگیان، بازاریان نقش بسیار مهمی برای پیشرفت منطقه دیشموک و رفع خرده فرهنگ‌های غلط برای توسعه این منطقه دارند.
اسفندیار مختاری با بیان اینکه محرومیت‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، زیرساختی و عمرانی است افزود: منطقه دیشموک دارای نیرو‌های توانمند بسیار برای پیشرفت و توسعه است که این امر نیازمند همت مردم و همراهی مسؤلان است.

مختاری باتشریح عملکرد یکساله بنیاد علوی در بخش دیشموک گفت: اهدای ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز برای مقابله با بیماری کرونا، تکمیل بخش رادیولوژی شهر دیشموک ، حمایت از ۵۶۰ مادر باردار و ۳۰ بیمار زمین گر، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی  بخش دیشموک از جمله خدمات این بنیاد در حوزه سلامت بوده است.

مختاری با بیان اینکه حمایت از زنان شیرده، برگزاری دوره‌های طب سنتی و خریداری آمبولانس از دیگر خدمات بنیاد علوی در حوزه بهداشت و درمان در بخش دیشموک است اضافه کرد: تکمیل مصلای نماز جمعه شهر دیشموک، تعمیر و تجهیز ۱۷ باب مدرسه، تکمیل پارک تپه نور الشهدا، احداث چمن مصنوعی با همکاری شهرداری و شورای شهر، تکمیل جاده گودبن و رودسمه، تکمیل خط انتقال آب شرب با پیشرفت ۷۰ درصدی با مشارکت آبفا  از جمله خدمات ارائه شده ابن بنیاد در حوزه‌های عمرانی و خدماتی در بخش دیشموک است.

وی اصلاح شبکه آبرسانی چهار روستای بخش دیشموک با مشارکت بسبج سازندگی، روکش آسفالت قلعه رئیسی دیشموک، اصلاح مبلمان شهری دیشموک، ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مسکن را از دیگر خدمات نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در این بخش بیان کرد.
دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی دیشموک خرید یک دستگاه تانکر ۱۴ هزار لیتری برای آبرسانی به روستا‌ها، احداث بوستان علوی، راه اندازی بازاچه صنایع دستی و همچنین تکمیل ساختمان نیمه کاره اداره راه و شهرسازی در شهر دیشموک با هزینه ۳۰۰ میلیون را از جمله خدمات ارائه شده در حوزه‌های مختلف در بخش دیشموک بیان کرد.
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما  نماینده ی بنیاد علوی در ادامه ی تشریح اقدامات یک ساله اظهار داشت، توزیع کود شیمیایی و ششصد لیتر علف کش، اصلاح نژاد ۱۲ هزار راس دام، ایجاد کارگاه‌های متمرکز آموزش کشاورزی در سطح شهر دیشموک  و روستای درغک از دیگر خدمات بنیاد در حوز‌های کشاورزی و دامداری بوده است.

وی یادآور  شد در این یکسال گذشته علاوه بر راه اندازی مدرسه ی کسب و کار در شهر دیشموک، توزیع ده‌ها سری جهیزیه بین نوعروسان و  برگزاری کارگاه مربی توانمند سازی برای ۴۰ نفر، ۵۰ مشاور خانواده برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز آموزش داده شد و علاوه بر برگزاری مسابقات مختلف ورزشی  و کلاسهای استعداد یابی در رشته های مختلف ورزشی با دعوت از مربیان و کارشناسان کشوری  در دیشموک  برای دانش آموزان هم کلاس‌هایی در زمینه های مختلف کمک آموزشی و ورزشی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار