مراسم استقبال از چارچوب درب باب المهدی (عج ) حرمین شریفین امام هادی (ع ) و امام حسن عسکری (ع ) با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 06 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این مراسم امرروز ساعت 14 از مقابل پادگان صاحب الزمان به صورت خودرویی آغاز و تا میدان امام حسین علیه السلام یاسوج ادامه یافت.

سپس در ادامه این مراسم از ساعت 15 با حضور مسئولان و قشرها مختلف مردم از میدان امام حسین ع شهر یاسوج تا دارالقران الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان رو به روی گلستان 1 برگزار شد.

در این آیین معنوی مداحان اهل بیت کربلایی مهدی رضایی و کربلایی احسان شیخی به مرثیه سرایی پرداختند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم گفت: ساخت درب باب المهدی حرم مطهر امامین عسکریین به کهگیلویه و بویراحمد واگذار شده است که کار ساخت آن در محل اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود .

حسن حکمتیان افزود: بر اساس قرارداد منعقد شده ساخت این درب باید در طول دو سال انجام شود که بخشی از این زمان سپری شده و تا شش یا یکسال آینده تکمیل می شود و برای نصب به شهر سامرا در عراق منتقل خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاقه مندان جهت شرکت در این امر معنوی می توانند کمک های خود را به  شماره کارت بانکی این ستاد 5859837000484697 واریز و در فرایند ساخت این درب مشارکت کنند.

اجتماعات دینی باعث افزایش تقوای اجتماعی خواهد شد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ، نیز در جمع مردم یاسوج که به مناسبت استقبال از درب باب المهدی عج حرم امامین عسکریین ، گرد آمده بودند،گفت ،بعد از محدودیتهای کرونایی و بهبود شرایط ،اجتماعات دینی بازسازی شود و این عامل باعث افزایش تقوای اجتماعی در جامعه خواهد شد

بنابراین گزارش ، حجت الاسلام هریزاوی با اشاره به شاخصه های احیاء کنندگان شعائر مذهبی گفت :آنچه که به مردم در بزرگداشت مناسبتهای اسلامی و مذهبی انگیزه و رغبت می دهد تقوای الهی است.

وی تصریح کرد : زمانی زندگی بشر ایده آل می شود که تقوا در ابعاد فردی و اجتماعی و تمدنی رعایت شود و در غیر این صورت علی رغم هر گونه پیشرفت ظاهری و کذایی ، رو به انحطاط خواهد بود.

حجت الاسلام هریزاوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیتهای گذشته کرونایی، و بهبود وضعیت فعلی گفت اجتماعات دینی باید باز آفرینی و بازسازی شود،مساجد در سه وعده فعالیت نمایند و نماز جمعه ها با حضور گسترده برگزار شود، البته با رعایت دستورالعملهای بهداشتی ضمن اینکه این تجمعات باعث افزایش تقوای اجتماعی در جامعه خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار