۴ روستای دهستان دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد از ابتدایی ترین امکانات و زیرساخت‌ها محروم هستند.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 19 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روستا‌های چاه پازنان، چشمه تاکی، بلوطک و توت آب از توابع دهستان دشتروم بویراحمد واقع در ۲۵ کیلومتری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از ۵۰ خانوار جمعیت از ابتدایی‌ترین امکانات و زیرساخت‌ها از جمله راه ارتباطی آسفالته، شبکه آب شرب پایدار و سالم، شبکه گازرسانی، فضای آموزشی و مراکز بهداشتی و درمانی محروم هستند.
یکی از اهالی روستای چاه پازنان از بی مهری مسئولان به روستا‌های کنار دست یاسوج ابراز نگرانی کرد و گفت: بار‌ها مشکلات این روستا‌ها به مسئولان و متولیان امر اطلاع رسانی شده، ولی هنوز تدبیری نکرده‌اند.
وی با اشاره به مهاجرت بسیاری ازساکنان این روستا‌ها به مرکز استان در دو دهه اخیر، افزود: در صورت عدم چاره اندیشی مسئولان در آینده‌ای نزدیک شاهد خالی از سکنه شدن این آبادی‌ها خواهیم بود.
یکی دیگر از اهالی روستای چشمه تاکی بلوطک شغل اکثر مردم روستا‌های دهستان دشتروم را دامداری و کشاورزی عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود آب راهی جز فروش دام‌های خود نداریم، زیرا بیشتر از این تاب و تحمل رنج‌های بیشمار را نداریم.
وی با اشاره به اینکه برای کوچکترین خدمات بهداشتی و درمانی باید به مراکز دیگر روستا‌های دشتروم از جمله حسین آباد و ... مراجعه کنیم، خاطرنشان کرد: به دلیل نبود فضای آموزشی برخی دانش آموزان بعد از مقطع ابتدایی ترک تحصیل می‌کنند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: مردم برخی روستا‌های دشتروم حق هم دارند از کمبود‌ها وکم کاری‌ها در روستا‌های چاه پازنان و ... گلایه داشته باشند، زیرا احتیاج به عمران و آبادانی بیشتری است.
مجید احمدی یادآور شد: این روستا‌ها در بخش‌های مختلف از جمله جداول کشاورزی، زیرسازی و آسفالت راه اصلی روستا و معابر، زمین و اماکن ورزشی، فضا‌های پارک و تفریح و در برخی از روستا‌ها شبکه آب شرب سالم و پایدار لازم است.
وی ادامه داد: در دوره‌های قبل در حومه دشتروم بخصوص روستا‌های بر جاده اصلی خوب کار شد، ولی در چند روستا که فاصله بیشتری از مسیر داشتند ازجمله چاه پازنان، چشمه تاکی، چشمه بلوطک و توت اب وحتی چشمه رقات و پراشکفت در زمینه راه، آب اشامیدنی، اینترنت، گاز و... کم کار شده است.
احمدی با تاکید بر اینکه برخی روستا‌های دهستان دشتروم نیاز به فعالیت بیشتر دارند، گفت: بزودی در بازدید یک روزه و با برنامه ریزی از این روستا‌های مشکلات آن‌ها با حضور مسئولان شهرستانی بررسی و در کمیته برنامه ریزی آینده به صورت ویژه دیده می‌شوند./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار