امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه عده‌ای به اسم گردشگری، چوب حراج به میراث فرهنگی یزد می‌زنند، گفت: میراث فرهنگی یزد قنات، قنوت، قناعت، صداقت، عبادت، بندگی و ولایت اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 25 December 2021

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به برگزاری رزمایش قدرتمندانه و مقتدرانه سپاه پاسداران به نام پیامبر اعظم در جنوب کشور، اظهار داشت: این رزمایش‌ها از یک سو موجب سرزندگی و نشاط جمعی و نظامی نیروهای مسلح و از سوی دیگر عامل تبیین اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابل قدرت‌های تا دندادن مسلح و عربده کشی مثل رژیم اشغالگر قدس و نظام سلطه است.

وی عنوان کرد: حاصل این مانورها و رزمایش‌ها، ایجاد امنیت برای کشور، ملت و نظام اسلامی است به ویژه اگر حالت تدافعی و تهاجمی را در کنار یکدیگر داشته باشد.

مدرسی با بیان اینکه ملت ما به نیروهای مسلح خسته نباشید می‌گویند و به سپاه عزیز افتخار می‌کنند، افزود: سپاه نیروی منسجم و تشکیلاتی است که در ابعاد گوناگون پای وظیفه و مسئولیت حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و کشور در جریان‌های مختلف ایستاده و تاکنون نیز خوب پاسداری کرده است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در درون مرزهای کشور و هم در فراتر از مرزها نقشی بی بدیل داشته و بدیهی است که امنیت شاخصه اصلی پیشرفت، استقلال و حفظ هویت یک ملت است اما امروز که ملت از لحظ فیزیکی احساس امنیت دارند، متأسفانه جامعه در زمینه سایبری و جنگ نرم مورد تهاجم گسترده قرار گرفته و نفوذی‌های بی‌رحم و بی انصافی در این جریان اقتصاد، فکر، اخلاق، فرهنگ و در نهایت دین مردم و جامعه را مورد هدف قرار داده اند.

دشمن در فضای سایبری نمادهای دینی نظیر نماز و روحانیت را هدف قرار داده است

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: نمادهای دینی از جمله نماز، روحانیت، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را هدف قرار داده اند و به نظر می‌رسد مجلس، دولت و دستگاه‌های قضائی و نظارتی باید به گونه‌ای که فضای کسب و کار مردم و برنامه‌های مربوط به حوزه فناوری و ارتباطات لطمه نبیند و دچار زیان نشوند، جریان طرح صیانت را با نگاه کارشناسی، بررسی همه جانبه و جامع نگر طراحی و مدیریت کنند.

وی یادآور شد: به هر حال امروز بخش زیادی از بحث سایبری مربوط به مسائل امنیتی است و امنیت نیز در هر کشوری مقوله مهم در عین حال تعریف شده است بنابراین سپاه باید در این زمینه نیز روشنگری کند زیرا فضای امنیتی کشور به شدت مورد تهاجم نفودی‌هاست و در حال تخریب فکر و اعتقادات مردم هستند و در هیچ کجای دنیا اجازه نمی‌دهند به فضای امنیتی آنها تعرض شود.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور که هفته گذشته به یزد انجام شد، بیان کرد: این سفر مصوبات بسیار خوبی داشت و اجمالا موضوعاتی نظیر صندوق توسعه، پیشرفت و عدالت که در استان‌ها قرار است فعال شود و از مازاد درآمدها و فروش املاک اضافی دولت در هر استانی در آنجا قرار داده شود و برای همان منطقه به کار گرفته شود بسیار خوب است.

اتفاقات خوب در حوزه آب در راه است

وی تصریح کرد: برای حل موضوع آب و انتقال آن به یزد در سال ۱۴۰۱ نیز برنامه ریزی شده که ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده و دولت قرار شده است در این زمینه این مبلغ را اختصاص دهد همچنین تسهیلات برای واحدهای صنعتی و احیای قنوات نیز در نظر گرفته شده که امیدواریم رونق تولید و گره گشایی از فعالان عرصه کسب و کار و صنعت را به همراه داشته باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به طرح موضوع توزیع عادلانه آب در یزد بیان کرد: امیدواریم این موضوع نیز محقق شود.

مدرسی در مورد مسائل مطرح شده در حوزه صنعت گردشگری نیز اظهار داشت: ابتدا باید به ارکان موجود در نام این وزارتخانه توجه کرد یعنی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که ضروری و بسیار دارای اهمیت است آنچه جنبه میراثی و جلوه فرهنگی دارد نیز حفظ شود.

مردم و متولیان امر اجازه ندهند عده‌ای ناجوانمردانه چوب حراج به میراث فرهنگی یزد بزنند

وی افزود: متأسفانه امروز عده‌ای ناجوانمردانه به میراث فرهنگی یزد چوب حراج می‌زنند و یزدی که معروف است به دارالعباده و دارالعلم و یزدی که دیار قنات، قنوت و قناعت نام دارد و یزدی که معروف است به ذوق و هنر وسلیقه، یزدی، به دین و حیا و انصاف و نجابت، همچنین شهره به سادگی و صفا و صداقت، عبادت بندگی و ولایت اهل بیت (ع)، را خدشه دار می‌کنند و می‌خواهند آن را به یک شهر گردشگری غربی آن هم گاهی با لودگی، بی حیایی و بی عفتی تبدیل کنند.

مدرسی تصریح کرد: مردم، دست اندرکاران، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی مؤثر و کارآمد چه در جایگاه مردمی و چه برنامه ریزی، اجرایی و نظارتی باید دست در دست هم بدهند و حافظ و ناشر فرهنگ اصیل یزدی به ویژه در زمینه گردشگری باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار