۲۱ حلقه چاه غیر مجاز درشهرستان گچساران پلمب شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 26 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره امور آب گچساران گفت: بیش از ۱۶۰ حلقه چاه غیر مجاز و بدون پروانه در محدوده‌های مطالعاتی گچساران وجود دارد که ۵۵ حلقه از این چاه‌ها متعلق به شرکت نفت و گاز، امور آبفا، شهرداری و دیگر ادارات این شهرستان است.
معصوم افضلی با بیان اینکه از اسفند ماه سال گذشته ۲۱ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان گچساران پر و مسلوب المنفعه شد که از این تعداد ۸ مورد آن امسال انجام شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های پیش بینی شده ۹ حلقه چاه دیگر نیز باید تا پایان امسال پلمب می‌شود.
رئیس اداره امور آب گچساران با اشاره به اینکه با پر شدن حلقه چاه‌های غیر مجاز بیش از ۴۶۲ هزار متر مکعب صرفه جویی آب انجام شده، اضافه کرد: برای حفاظت از منابع آب زیر زمینی و ایجاد تعادل بخشی در این بخش در این شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.
افضلی با بیان اینکه ۷۲۳ حلقه چاه دارای پروانه بهره برداری در محدود‌های مطالعاتی امام زاده جعفر، لیشتر، خیرآباد، دیل و آرو (سر پری) و چهاربیشه شهرستان گچساران وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۵۸۲ حلقه چاه حفر شده و ۱۴۱ حلقه هنوز اقدامی انجام نداده اند که پروانه آن‌ها ابطال شده است.
وی از اجرای طرح‌های تغذیه‌های مصنوعی آب در دشت امام زاده جعفر (ناصر آباد، گرگدا، شیخ خواجه) خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سالانه به طور متوسط بر اثر بارش بیش از ۵ و نیم میلیون متر مکعب ذخیره آب انجام که این مقدار آب به دشت امام زاده جعفر تزریق می‌شود.
افضلی ادامه داد: این اقدام در راستای تزریق روان آب به دشت امام زاده جعفر، جلوگیری از افت سطح ایستابی آب چاه‌ها و هرگونه تخریب و خسارت به اراضی کشاورزی و روستا‌های مجاور در کنار آبراه‌های فصلی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار