مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال قبل ،زنگ هشدار مصرف این حامل انرژی در استان به صدا درآمده است.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 28 December 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رحمان خادم افزود : افزایش مصرف گاز در بخش خانگی با توجه به آغاز موج سرما سبب کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع می‌شود و برخی صنایع منطقه مجبور به استفاده از سوخت دوم شده اند.
وی در خصوص آخرین تدابیر برای تامین گاز پایدار استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: آمارها نشان می دهد مصارف سال جاری استان به نسبت سال‌های گذشته با توجه به افزایش شمار مشترکان و فصل سرما ،۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش داشته است و در این زمینه باید در مصرف صرفه جویی‌ لازم صورت گیرد.
خادم ادامه داد: اولویت مصرف گاز در بخش خانگی است و اگر بنا بر کاهش مصرف سوخت باشد ،گاز صنایع عمده، صنایع کوچک، مصارف عمده مانند رستوران ها، نانوایی‌ها کاهش داده می‌شود در حالی که مصرف خانگی نباید در هیچ شرایطی قطع شود.
معاون بهره برداری شرکت گاز استان هم گفت: امسال با توجه به زودرس بودن موج سرما در کشور و استان، میزان مصرف گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است .
ریحان بهادر افزود: میزان مصرف گاز در استان طی یک ماه گذشته روزانه بین سه میلیون ۶۰۰ هزار متر مکعب تا چهار میلیون مترمکعب بوده و بیشترین مصرف گاز با بیش از چهار میلیون و ۳۸۰ هزار متر مکعب در روز به ثبت رسیده است.
وی از مردم خواست تا نسبت به صرفه جویی گاز با استفاده از عایق بندی درب و پنجره ها، نصب پرده، استفاده از اجاق گاز و آبگرمکن با درجه انرژی مناسب اقدام کنند تا شاهد هدر رفت این منبع مورد نیاز نباشند و هزینه زیادی بابت مصرف پرداخت نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار