اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد : رفتار گله دار گچسارانی با کل وحشی قابل تحسین بوده و به زودی از دامدار تجلیل خواهد شد .
کد خبر: ۱۰۱۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 01 January 2022

کل وحشی در گله چوپان دشت موری + فیلم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از انتشار فیلمی از ورود کل وحشی به گله دامدار گچسارانی در فضای مجازی و دست به دست شدن این فیلم به کرات زیاد در شبکه های اجتماعی  ، اداره روابط عمومی حفاظت استان در این خصوص و برای روشنگری و اطلاع طبیعت دوستان از سرگذشت این کل وحشی توضیحاتی داده است .
بر اساس این گزارش، در این توضیحات که در نهمین روز از دی ماه برای شبکه های اجتماعی ارسال شده آمده است : 5 روز قبل و در عصر چهارمین روز از دی ماه جاری ، گله داری از روستای انجیر سیاه گچساران ، هنگام برگشت گله خود به روستا ،  دردامنه کوه سرخ متوجه حضور یک راس کل وحشی در میان گله می شود .
خوشبختانه ، کل وارد گله شخصی از اهالی دشت مور  روستای انجیر سیاه می شود که بسیار طبیعت دوست بوده است .
گله دار بنام اله داد ناصر زاده  به محض مشاهده کل ، طی تماس تلفنی موضوع را به محیط بانی انجیر سیاه اطلاع می دهد .
محیط بانان فورا" به خانه این گله دار عزیمت و پس از مشاهده صحت و سقم گزارش، در صدد راهی برای بازگشت این کل به دامان طبیعت بودند .
اما با اطلاع یافتن مردم از این قضیه، تعداد زیادی از اهالی برای مشاهده کل به آغل دامدار مراجعه نموده که این کار باعث وحشت کل می شود و کنترل آن از دست همه خارج می شود .
سرانجام کل وحشی که از تجمع مردم به  وحشت آمده بود ، با پریدن از آغل دامدار به بیرون به سمت کوه حرکت می کند .
محیط بانان انجیر سیاه از دور کل را مشایعت و سرانجام کل وحشی صحیح و سالم به  دامنه کوه سرخ باز می گردد .
فردای آن روز،  محیط بانان به همان نقطه از کوه می روند که کل در آنجا بود و با پایش کوه خوشبختانه کل را صحیح و سالم در آنجا رصد می کنند .
در ادامه گزارش اداره روابط عمومی آمده است : ضمن تشکر از اطلاع رسانی به موقع این گله دار و تقدیر از اهالی طبیعت دوست دشت مور ، قرار است به زودی از این دامدار تجلیل بعمل آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار