باحضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ، مدیر دفتر مطالعات شرکت آب منطقه ای و پرسنل این دفتر بهره برداری از 20 ایستگاه سامانه آنلاین آب وهواشناسی استان آغاز شد  .
کد خبر: ۱۰۲۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 09 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  مدیرعامل  شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیویه و بویراحمد عصر روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از ایستگاه سامانه آنلاین  در جمع خبرنگاران اظهار داشت :  تعداد ۲۰  ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف استان و یک ایستگاه هواشناسی و ۲دستگاه سطح سنج دیتالاگری برروی ایستگاههای هیدرومتری قلات و دهنو لوداب ودوایستگاه برف سنجی سپیدارومارگون در شهرستان بویراحمد  قرار دارد .

رسول فرهادی در ادامه افزود : یک ایستگاه هواشناسی و سه دستگاه سطح سنج دیتالاگری برروی ایستگاههای هیدرومتری پاتاوه. کتا. خرسان و یک دستگاه سطح سنج دیتالاگری برروی چشمه میشی در شهرستان دنا و دو ایستگاه هواشناسی تنگ بریم و تلچگاه و یک دستگاه سطح سنج درون چاهی در شهرستان باشت و دو ایستگاه هواشناسی نازمکان و آبچیرک و ایستگاه هیدرومتری نازمکان و یگ دستگاه سطح سنج درون چاهی در شهرستان گچساران و ایستگاه هیدرومتری سیدآباد در شهرستان چرام و یک ایستگاه هواشناسی در شهرستان کهکیلویه و یک ابستگاه هواشناسی در شهرستان بهمیی قراردارد.

فرهادی در خصوص عملکرد این دستگاهها توضیح داد:   از مزایای نصب وآنلاین کردن این ایستگاه‌ها میتوان به دسترسی آنی وآسان به آمارو اطلاعات منابع آب استان های به ویژه  رودخانه های استان در زمان سیلاب اشاره کرد .

رسول فرهادی با اعلام اینکه  ثبت این آمار و اطلاعات توسط نیروی انسانی در زمانهای سیلاب های شدید در رودخانه ها با خطرات جدی مواجه است  گفت : استفاده از این سامانه در زمان وقوع سیلاب ضمن ارایه سریع آمار دبی لحظه ای رودخانه ها جهت تصمیم گیری در خصوص پیش بینی بحرانهای احتمالی و کاهش خسارات نقش بسزایی داشته وضمنا سرمایه گذاری انجام شده هزینه های مالی و جانی در زمان پایش منابع آب را کاهش خواهد داد . وی اشاره کرد جهت خرید تجهیزات تکمیلی برای ایستگاه‌ها و راه اندازی سامانه برخط آن بالغ بر یک میلیارد تومان از طرح وتکمیل تجهیز شبکه های اندازه گیری آبهای سطحی و زیرزمینی هزینه شده  است.

وی در پایان از زحمات همکاران دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان که از سال ۱۳۹۹ در جهت تکمیل و راه اندازی ایستگاه سامانه آنلاین آب وهواشناسی استان تلاش نموده اند تقدیر و تشکر کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار