رئیس کل دادگستری استان یزد:
رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به حوادث اخیر و برخی از حواشی پیش آمده در مورد شهادت مأمور ناجا در شیراز گفت: باید به دور از جریان سازی و هیجانات قانون حمل و استفاده از سلاح، اصلاح شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 11 February 2022

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری در نشست کمیته راهبردی قضائی و انتظامی استان یزد اظهار داشت: عزت و اقتدار ناجا برای دستگاه قضا مهم است و قانون نیز حامی پلیسی است که در اه تأمین امنیت و آرامش مردم با التزام به قوانین و مقررات در صحنه حاضر می شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی قانونمدار است و قانون را همواره سرلوحه فعالیت های خود در برقراری نظم و امنیت قرار می دهد.

دهشیری با اشاره به شهادت مظلومانه مامور ناجا در شیراز گفت: خون هایی که مظلومانه و غریبانه از این مجموعه ریخته می شود قطعا موجب تحولات بنیادین به نفع ساختار و اقتدار نیروی انتظامی به ویژه در حوزه مقابله با مخلان امنیت و آرامش جامعه خواهد بود.

وی افزود: این حادثه در بین مسئولان و عامه مردم جریانی را ایجاد در فضای مجازی در قالب حمایت از نیروی انتظامی مقتدر و هم در خصوص غریبی و مظلومیت نیروهای ناجا ایجاد کرد.

دهشیری با بیان اینکه شهادت در نیروی انتظامی موضوع جدیدی نیست و در راستای دفاع از نظام و اسلام هرروز رخ می دهد، تصریح کرد: اما آن چیزی که شهادت این مامور ناجا را برجسته کرد نجابت و مظلومیت آن شهید بود که بازخورد بسیار مثبتی را در جامعه به همراه داشت.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون قانون حمل و بکارگیری سلاح اظهار داشت: در آینده نزدیک اصلاح و وضع قانون حمل سلاح توسط نیروی انتظامی به دور از هیجانات و جریان سازی ها با حفظ جایگاه نیروی انتظامی و هم رعایت حق مردم صورت می پذیرد هر چند ظرفیت قانون برای حفظ اقتدار پلیس کافی است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: باید مانند رویه مرسوم در سایر کشورها آیین دادرسی خاصی برای برخورد با ارازل و اوباش و افرادی که امنیت و آرامش مردم را تهدید می کنند پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال سلب اقتدار ناجا هستند و از تمام ابزار در این راستا استفاده می کنند، عنوان کرد: قطعا حفظ نظم، آرامش و امنیت کشور در گرو اقتدار ناجا می باشد و همه باید در جهت تقویت این اقتدار کمک کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: دادگستری ، قانون ، سلاح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار