عضو شورای شهر چرام در گفتگو با تابناک کهگیلویه وبویراحمد
دومین جلسه بررسی واگذاری مدیریت کشتارگاه مشترک چرام و دهدشت به شهرستان چرام با حضور شهرداران و اعضای شورای دو شهرستان امروز 2 اسفند 1400 برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 21 February 2022
نشست شورا و شهرداری دو شهرستان در خصوص کشتارگاه مشترک


یکی از گلایه های شهروندان و قصابان شهرستان چرام در خصوص مشکلات مربوط به کشتار دام و نحوه انتقال این لاشه ها و یا برخی موضوعات بهداشتی همواره مطرح بوده است که برای بررسی این موضوع نشستی مشترک بین شهرداران و اعضای شورای دو شهر چرام و دهدشت برگزار شد و در ادامه این نشست ها در نشست دوم در دستور کار قرار گرفت .
دومین جلسه بررسی واگذاری مدیریت کشتارگاه مشترک چرام و دهدشت به شهرستان چرام با حضور شهرداران و اعضای شورای دو شهرستان امروز 2 اسفند 1400 برگزار شد.
عضو شورای شهر چرام در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نتایج این نشست اظهار داشت : با توجه به ضرورت توجه به درخواست های شهروندان و قصابان این نشست برگزار شد که صحبت های مختلفی انجام شد و تفاهم نامه ای هم نوشته شد که نیازمند بررسی های بیشتر و تخصصی تر است.
احسان مردادی افزود : احتمالا سود و انتفاع مالی خاصی در این واگذاری برای شهرداری چرام وجود نداشته باشد و برعکس مخارج زیادی هم دارد. اما خدمت رسانی و حساسیت در چنین مقوله هایی آنقدر بالا است که خدمات رسانی مناسب بر انتفاع ارجحیت دارد.
مرادی ادامه داد : باید در نظر داشت با توجه به بیماری های مشترک انسان و دام، اهمیت بهداشتی شدن کشتار، ابهام در رعایت امانت در تحویل لاشه، امحای بهداشتی لاشه ها، حفر چاه جاذب، سردخانه مناسب و نظارت جدی تر بر کشتارگاه ، می‌طلبد هر دو شهرداری تلاش جدی تر و مسئولانه تری داشته باشند.
وی گفت : از طرفی هزینه های نگهداری وسایل و تجهیزات بالاست و باید در صورت پذیرش این مساله توسط شورا و شهرداری چرام، نظارت دقیقی اعمال شود.
مرادی گفت : در رابطه با هزینه ها و مخارج جاری کشتارگاه و نحوه واگذاری به پیمانکار باید همه جانبه و دقیق تصمیمی گیری شود زیرا نسبت جمعیتی ما با شهر دهدشت ، میزان خدمات و هزینه های که تقبل میکنیم باید سنخیت داشته‌ باشد.
این عضو شورا ادامه داد : شهرداری چرام و دهدشت تعهداتی متقبل شده اند و قطعا ادامه خدمت رسانی مناسب منوط به اجرای دقیق تعهدات و هزینه است.
مرادی گفت : در تفاهم انجام شده اخیر تعهداتی را طرفین متقبل شده اند که البته نیازمند بررسی های بیشتر است ضمن اینکه باید توجه داشت جزئیاتی از جمله میزان استفاده هر دو شهر از ظرفیت کشتارگاه باید مورد نظر باشد .
وی ادامه داد : شهرداری تلاش زیادی برای کوچک کردن خود دارد مگر اینکه در مواردی خاص مانند این مورد کشتارگاه نیازمند صرف برخی هزینه ها باشد .
مرادی گفت : این کشتارگاه مشترک تاکنون زیان ده بوده است و هزینه کردن در آن حتما باید با مدیریت صحیح باشد اما فعلا اولویت ما رفع مشکلات شهروندان درا ین زمینه است .
عضو شورای شهر چرام در پایان گفت : بی شک ما در بعد نظاراتی اصرار داریم اما در خصوص مدیریت ان باید بررسی های بیشتری صورت گیرد که جزئیات بیشتر در آینده و پس از قطعی شدن موارد به اطلاع عموم خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار