علی اشرف باقری فرد در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص اقدامات لازم در جهت مقابله با افت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر کلاسها در سرانه شاد برگزار شده و وضعیتهای کرونایی مرتبا از حالت زرد به قرمز تغییر میکند، کلاسها از حالت حضوری خارج میشود، حضور معلم و دانش آموز و تعامل چهره به چهره میتواند مثمر ثمر باشد و دانش آموز میتواند در صورتی که فهم یک مطلب برایش مشکل باشد سوالاتی بیشتری بپرسد و در یک ارتباط حضوری مشکلات درسی خود را حل کند.
وی افزود: قطعا فضای مجازی محدودیتهایی دارد که باعث میشود تعامل چهره به چهره ایجاد نشود، اما ما برای این مساله تدابیری اتخاذ کردیم و دانش آموزانی که نیاز به حضور بیشتری دارند با اعلام این امر ارتباطی بین معلم و دانش آموز همراه با پروتکلهای بهداشتی ایجاد میشود و در بسیاری از موارد دیگر ما درسنامههایی را در اختیار دانش آموزان قرار دادیم و در برخی موارد دانش آموزان به صورت خصوصی با معلمان ما در ارتباط و تعامل بوده و سوالاتشان را به صورت خصوصی و یا حضوری مطرح میکنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ ادامه داد: مدارس بزرگسالان ساز و کار خاص خود را داشته اگر چه همواره تابع شرایط کرونایی هستند، اما از آنجا که تعداد بزرگسالان محدود است، میشود بسیاری از کلاسها را به صورت حضوری برگزار کنند، در صورتی که خود دانش آموز تمایلی داشته و شورای مدرسه هم تصویب کرده باشد این کلاسها برگزار میشود، همچنین در برنامه شاد حضور دارند و برنامه هایشان را از آن طریق دنبال میکنند.
وی در خصوص فعالیت مدارس استثنایی خاطر نشان کرد: مدارس استثنایی نیز شرایط خاص خود را دارد، معمولا اگر هم ارتباطی برقرار بشود با خط بریل است، اگر چه ما در ناحیه ۲ مدارس استثنایی نداریم، در نواحی دیگر نیز دانش آموزان مستقیم با معلم ارتباط میگیرند.
باقری فرد در پایان اظهار کرد: مدارس بزرگسال راه دور جوادالائمه، راه دور خوارزمی، حضرت زینب و مدرسه فرهنگ که هنرستان است، این ۴ مدرسه بزرگسال در ناحیه ۲ در شرایط کرونا هم فعال هستند.