مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سه سال پیاپی است که آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی رتبه نخست را کسب کرده است. آموزش و پرورش استان در ساماندهی منابع انسانی حائز رتبه اول کشوری شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 17 March 2022

مجید یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در ابتدای فعالیت در سمت مدیر کلی آموزش و پرورش استان با زلزله سرپل ذهاب مواجه شدیم و پس از دو هفته کلاس‌ها را در این شهرستان آغاز کردیم، با وجود شور و شوق کودکان به خصوص در حوزه ابتدایی، علی رغم اینکه جان بعضی از دوستانشان از دست رفته بود، زندگی و شور و شوق وارد سرپل ذهاب شد، مجموعه آموزش و پرورش نهایت سعی خود را در راستای مدیریت زلزله داشت.

وی افزود: طی زلزله سرپل ذهاب ٧٨ مدرسه  و ۴١۵ کلاس درس تخریب شد و امروز به بیش از ٣٠٠ مدرسه و بیش از ١٣٠٠ کلاس درس رسیدیم، از خیرین مدرسه ساز از قدردانی می‌کنم که مبالغ بسیاری زیادی در این راستا کمک کرد همچنین دولت در این راستا کمک قابل توجهی به مدارس داشت، سال بعد نیز در سیل با تجربه‌ای که در این راستا داشتیم حتی یک مدرسه ما گرفتار نشد همه مدارس به سلامت عبور کردند و بحران در این راستا کنترل شده بود، در زمان شیوع کرونا آسیبی به آموزش و پرورش وارد نشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه آموزش مجازی نمی‌تواند به طور کامل پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشد، ادامه داد:، اما با یاری خدا این کار انجام شد و در استان کرمانشاه به درستی صورت گرفت، در راستای ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی سه سال است که آموزش و پرورش استان رتبه اول را کسب کرده، آموزش و پرورش هر ساله با حجم عظیمی از بازنشستگان مواجه می‌شویم، ولی به اندازه آن معلم جدید وارد بدنه آموزش و پرورش نمی‌شود، اما به شیوه‌ای برنامه ریزی شد که کلاس بدون معلم نباشد.

وی خاطر نشان کرد: در جشنواره شهید رجایی سه سال پیاپی است که آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان اداره کل برتر در میان ادارات کل استان کرمانشاه انتخاب می‌شود، همچنین سه سال پیاپی است که شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان شورای برتر کشور انتخاب و وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش از استاندار و مدیر کل استان قدردانی کردند.

وی گفت: خوشبختانه طی این سال‌ها در آموزش و پرورش استان تحولات مناسبی ایجاد شد، در مساله حق مناطق جنگی تلاش‌های زیادی صورت گرفت و به محض تامین پول، حق مناطق جنگی نیز پرداخت می‌شود.

یزدانپناه تاکید کرد: حدود ۵ هزار نفر را در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی همچنین از طریق مصوبه مجلس برای نهضتی‌های قبل از سال ٩١ و پیش دبستانی‌های قبل از ٩٠ و افرادی که در طرح‌های قرآنی بودند جذب شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار