به بهانه اولین سفر شهرستانی استاندار درسال جدید
شاید عمق محرومیت در این شهرستان در نگاه اول همانند مناطق محروم دیگر شهرستان ها نباشد اما وقتی بازدیدی میدانی از همه نقاط این شهرستان داشته باشید به مناطقی مانند پشته زیلایی ، بیدانجیر ، تنگ انار برمی خوریم که در بحث توسعه و زیرساخت ها با مناطقی مانند دیشموک که باعث گریه استاندار از مشاهده محرومیت شد ، برابری می کند!
کد خبر: ۱۰۳۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸ 21 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فردا استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار است سفری به شهرستان چرام داشته باشد . شهرستانی که علیرغم داشتن پتانسیل های بسیار قوی برای توسعه اما همچنان بر همان داشته های خود یعنی ، آب و هوا و زمین مانده و نتوانسته از این داشته ها برای توسعه استفاده کند !
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، شاید در ذهن خود شهرستان چرام را یک شهرستان ثروتمند ببیند اما در واقع اینگونه نیست شاید عمق محرومیت در این شهرستان در نگاه اول همانند مناطق محروم دیگر شهرستان ها نباشد اما وقتی بازدیدی میدانی از همه نقاط این شهرستان داشته باشید به مناطقی مانند پشته زیلایی ، بیدانجیر ، تنگ انار برمی خوریم که در بحث توسعه و زیرساخت ها با مناطقی مانند دیشموک که باعث گریه استاندار از مشاهده محرومیت شد ، برابری می کند!
بید انجیر عمق محرومیت !
منطقه بید انجیر از جمله مناطقی است که با ورود آن از همان ابتدا عمق محرومیت و عقب ماندگی از حداقل ها راخواهید دید ، نه جاده درست و حسابی ، نه شغل قابل اتکایی ، نه آب آشیامیدنی سالمی و نه خیلی از موارد دیگر !
بیدانجیر بیشتر به یک منطقه فراموش شده شباهت دارد ، وضعیت جاده دسترسی اساسی ترین مشکل این منطقه است که دولت ها یکی پس از دیگری تغییر می کنند و وعده ها داده می شود اما نهایتا چیزی تغییر نمی کند !
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حتما در سفر به شهرستان چرام منطقه بیدانجیر را از نزدیک ببیند شاید در این دولت چاره ای برای محرومیت زدایی این منطقه اندیشیده شد.
کدام مناطق در چرام گریه دارد ؟ + فیلم
تنگ انار دیار فراموش شده !
"تنگ انار " زندگی همراه با درد و مشقت مردمی را نشان می دهد که هیچ وقت نتوانسته اند مزه خدمات دولتی را چنان ببیند که زندگی را از مشقت و سختی برایشان برهاند. نه اینکه این دولت و آن دولت بلکه بصورت کلی به مردمی فراموش شده بیشتر می مانند تا اتباع ایرانی ! در سفرهای مسئولین کشوری هم اصلا دیده نمی شوند و تنها همین مسئولین استانی و شهرستانی هستند که گاه گاهی به آن ها سر می زنند و هر آنچه را که در توان خود می بینند ، قول می دهند و سعی در اجرا دارند ، البته اگر بودجه ای تامین شود که تا به حال تامین نشده! این مردم معروفند به تولید کننده اما برای رساندن محصولات خود به بازار جاده ندارند ! برای رعایت بهداشت آب ندارند ! خلاصه اینکه مهمترین ملزومات یک زندگی معمولی و ساده را ندارند.
کدام مناطق در چرام گریه دارد ؟ + فیلم
طسوج نگین مناطق سردسیر استان
اگر یکبار سری به منطقه ییلاقی طسوج زده باشید ، با طبیعتی با ارزش و دارای پتانسیل های بالا در جهت توسعه همه جانبه مواجه می شود از گردشگری و پرورش ماهی ، تا کشاورزی و باغداری و دامداری اما متاسفانه نبود جاده مناسب ، هزینه های سرمایه گذاری در این منطقه را به شدت بالا برده است .
جاده حداکثر 10 کیلومتری که بدون زیرسازی و آسفالت رها شده ، عملا کار سرمایه گذاری در این منطقه را ریسک پذیر کرده است !در حالی که احداث جاده دسترسی مناسب برای طسوج به تنهایی می تواند مشوقی اساسی برای توسعه آن باشد چون جذابیت های طسوج آنقدر بالا است که سرمایه گذاران برای فعالیت درآن به رقابت بپردازند !
کدام مناطق در چرام گریه دارد ؟ + فیلم
جاده چاسخار منتظر اقدامی اساسی !
منطقه زیبای چاسخار به شدت نیازمند توجه مسئولین است چرا که این جاده علاوه بر مسیر درون شهرستانی چرام برای رسیدن به منطقه  طسوج، در واقع تنها مسیر تردد بسیاری از روستاهای حد فاصل چاسخار تا شهر چرام است که این جاده هم به شدت نا ایمن و عبور و مرور از ان مستلزم به جان خریدن خطرات زیادی است!
متاسفانه شهرستان چرام همواره از مسئولین بی مسئولیت که حاضر به بیان واقعی مشکلات نبوده اند رنج برده است ، ضمن اینکه بسیاری از مردم این شهرستان اعتقاد دارند که در استان مورد بی مهری مسئولین اجرایی و سیاسی قرار گرفته اند لذا اگر سفر فردای استاندار به این شهرستان ، بر خلاف سفرهای قبل مسئولین ، واقع بینانه تر و توجه به محرومیت های واقعی بود ، می توان امیدوار به تغییری در نگرش ها و برنامه ریزی ها بود و اگر قرار بر همان رویه های قبلی باشد ، مطمئنا تغییری را شاهد نخواهیم بود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار