مراسم تودیع و معارفه شهرداری دوگنبدان بعد از چندین ماه کش و قوس‌های زیاد و حواشی مختلف با حضور نماینده شهر گچساران و باشت ، معاون عمرانی استاندار ، فرماندار شهرستان ، مدیران کل و شهرستانی و با حضور گسترده مردم در سالن آموزش و پرورش دوگنبدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸ 13 April 2022

مراسم تودیع و معارفه شهرداری دوگنبدان بعد از چندین ماه کش و قوس‌های زیاد و حواشی مختلف با حضور نماینده شهر گچساران و باشت ، معاون عمرانی استاندار ، فرماندار شهرستان ، مدیران کل و شهرستانی و با حضور گسترده مردم در سالن آموزش و پرورش دوگنبدان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از مهمترین حواشی این مراسم عدم حضور شهردار سابق (مسعود ظفری) بود.
نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این آئین با نماد معروف قشقایی‌ها یعنی کلاه ترکی بر سر گفت : سال‌های سال صاحبان این کلاه برای دیگران سنگ تمام گذاشته، ولی در عوض لطفشان به آن‌ها مدیریت چندتا اداره کوچک را واگذار کردند.
سید ناصر حسینی با بیان اینکه خیلی از عزیزان لر زبان از من خورده گرفتند که چرا سکاندار شهرداری باید به دست یک ترک زبان باشد افزود : اعتقاد بنده بر این است که باید از ظرفیت‌های ترک زبانان و قشقایی‌های در شهرداری ، بخشداری و مدیریت اداره‌ها استفاده کرد.

معارفه شهردار جدید دوگنبدان با حضور گسترده مردم / چرا باید شهردار یک قشقایی باشد؟ / مدیریت در شهرداری متلاشی شده + تصاویر

وی با بیان اینکه تقسیم عادلانه قدرت باید در بین طوایف مختلف انجام گیرد بیان داشت: امروز به جایی رسیدیم که اگر این عدالت را رعایت نکنیم مردم از ما مطالبه می‌کنند و این مهم کار را برای سکان‌داران آینده مجلس در این شهرستان سخت خواهد کرد.
حسینی پور خاطر نشان کرد: اعتقاد دارم عزیزان ترک زبان این شهرستان هم باید این تقسیم عادلانه را لمس کنند و بر مبنای همین اعتقادند سعی و تلاش کردم از قشقایی‌ها در جایگاه ا که حق و در شأن نشان است استفاده کنیم.
وی افزود: طی تماسی با یکی از بزرگان این شهر برای انتخاب شهردار دو تا اسم بیان شد و نظر من را برای انتخاب آقای حسام رحمانی و رضا قشقایی خواستند که که به حسام رحمانی که اکنون مسیول دفتر من در تهران هستند گفتم حق شما نیست که شهردار گچساران شوید چرا که آقای رضا قشقایی از شما قوی‌تر و با تجربه‌تر و هستند و ایشان هم قبول کردند.
حسینی پور خطاب به استاندار و فرماندار شهرستان گفت: از شما می‌خواهم همه با هم به جای تقابل با شهردار جدید با آن تعامل و کمک کنیم چرا که شهرداری آیینه شهرستان است.
وی بیان داشت: باید سهم شهرداری گچساران را از محل آلایندگی مطالبه گر باشیم و این مبلغ را جهت رفع مشکلاتی شهرداری تزریق کنیم.
حسینی پور خطاب به شهردار جدید عنوان کرد: ما از شما به عنوان یک جوان نخبه از ایل بزرگ قشقایی که همواره دغدغه خدمت به مردم شهر را دارید حمایت خواهیم کرد و هیچ گاه از شما کار شخصی نخواهم داشت و هیچ وقت در این مدت از شما نخواهم که کاری برای فامیل یا برادر یا بستگان من را انجام دهید.
وی افزود : من هیچ پیمانکاری که با من نسبت داشته باشند را به شما جهت ارایه کار معرفی نخواهم کرد و مطمین هستم که شما امروز در مقابل افکار عمومی باید کار را بین پیمانکاران تقسیم کنید نه اینکه یک نفر سیر بخورد و یک عده پیمانکار جوان ماشین و خانه خود را بفروشد به امید کاری، ولی موفق نشود، ما باید عدالت را در تمام بخش‌ها، در تقسیم کار، اشتغال، و در بین پیمانکاران رعایت کنیم.
حسینی پور اضافه کرد: افراد متعهد و با وجدان که حقشان خورده شده زیاد هستند که شما باید آن‌ها را ببینید و این عدالت را برای عشق مردم و نظام در کام مردم شیرین کنید و کسی که همواره عدالت به معنای واقعی در تمام بخش‌ها رعایت کند ما هم حمایت میکنیم و دستش را می‌بوسم.
وی بیان داشت : کسانی که عدالت را فقط یک شعار می‌دانند و در این شهرستان برای خودشان کیسه‌ای می‌دوزند از قالب مسندی که در اختیار دارند من به آن‌ها رحم نخواهم کرد و برای اینکه عدالت تحقق پیدا کند از ابرو و جان و هستی خودم خواهم گذشت تا امید از دست رفته مردم در جامعه تزریق شود و مردم به نظام و شعاری که دادیم امیدوار باشند.

معارفه شهردار جدید دوگنبدان با حضور گسترده مردم / چرا باید شهردار یک قشقایی باشد؟ / مدیریت در شهرداری متلاشی شده + تصاویر

فرماندار گچساران در این آیین گفت : اولا به شورای شهر بابت این انتخاب تبریک می‌گویم، گرچه به نوعی انتخاب شهردار مدتی به طول انجامید، اما به خاطر انتخاب درست جناب آقای "رضا قشقایی"به عنوان شهردار دوگنبدان بازهم تبریک می‌گویم.
روانبخش دیهیم افزود:جناب آقای قشقایی شهرما دراین مدت نیزمشکلاتش بیشتر شد و متاسفانه دارای مشکلات بسیاری نیز هستیم و، اما مردم از شما انتظار دارند که باید تلاش کنید یک شهری درشان ومنزلت مردم بسازید.
وی تصریح کرد:دربحث تولید و شعار سال انتظار این است که از بحث تولیدات داخلی شهرستان نیز حمایت ویژه داشته باشید و یک نگاه عدالت گستر، خدمتگذار و مردمدار به مردمان شهرمان را داشته باشید.
دیهیم بیان کرد:ضروری است که اعضای محترم شورای شهر از یک وحدت و انسجام یکپارچه در راستای توسعه شهرمان و رفع مشکلات شهر برخوردار باشند، بنابراین درشهرداری می‌طلبد که کار فرهنگی بیشتری داشته باشیم هرچند دربعد‌های اقتصادی، اجتماعی و معنوی هم می‌توانید خدمات بسیاری به مردم داشته باشند.
وی افزود: نکته دیگر اینکه متاسفانه مردم دراین مدت از مدیریت شهری ناامید شده اند که باید با تلاش جهادی ومیدانی هرچه بیشتر به مردم خدمت کنید تا این امید به صحنه جامعه شهری ما بازگردد درحالی که باید نظام‌مند و قانون مدار بود و چارچوب قانون نیز فراموش نشود.

معارفه شهردار جدید دوگنبدان با حضور گسترده مردم / چرا باید شهردار یک قشقایی باشد؟ / مدیریت در شهرداری متلاشی شده + تصاویر

رئیس شورای شهردوگنبدان نیز در ادامه گفت:باید توجه کرد که شورای شهر در رابطه با کارمردم انجام وظیفه می‌کند و حقیقتا درمدت این هشت ماه بدون شهردار، بزرگترین هجمه‌ها را تحمل کردیم و زجر‌ها و زحمت‌های زیادی کشیده ایم، اما اگر شهردار انتخاب کرده ایم شهرداری به نام دکتر قشقایی را انتخاب کردیم، آنهم بخاطر شایستگی و تخصص ایشان و انتظار هم داریم که همانگونه که ما انتخاب کردیم شما نیز آبروی ما را حفظ کنید و مشکلات مردم نیز مرتفع شوند.
شکوهی افزود: آقایان مسئول شهرداری گچساران، یک شهرداری متلاشی شده است و ۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد، حقوق کارکنان را باید از کجا تامین کرد که از جناب استاندار و مسئولین می‌خواهم مشکلات شهرداری را مرتفع کنید.
وی تصریح کرد:، اما آقای قشقایی چیزی که از شما می‌خواهیم تنها این است که درهر صورتی احترام مردم را داشته باشید.

معارفه شهردار جدید دوگنبدان با حضور گسترده مردم / چرا باید شهردار یک قشقایی باشد؟ / مدیریت در شهرداری متلاشی شده + تصاویر

رضا قشقایی، شهردار دوگنبدان در ادامه نیز گفت:بایستی با خدمت صادقانه طعم شیرین خدمت رابه مردم بچشانیم چرا که شهرداری از تولد تا مرگ مردم سروکاردارد. اما با شناختی که از فضای اجتماعی و سیاسی شهرم دارم درنظردارم که برای رفع مشکلات مردم ازتمام ظرفیت‌های کارکنان شهرداری برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استفاده کنم.
وی افزود:هدف بنده درراستای اعتلای شعار سال است بنابراین استفاده از فرصت نخبگان و ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی درراستای مدیریت شهری بسیار مهم است، اگرچه بنده حامی وحدت وآرامش برای شهر هستم که امیدوارم با توسعه مدیریت شهری، بتوانیم تعلق خاطری به مردم بدهیم که درامورات شهری نیز همکاری کنند.
قشقایی تصریح کرد:امیدوارهستیم دریک افق میان مدت نقش آفرین باشیم و بهرمند از شیوه‌های نوین دانش، بنابراین اولویت‌هایی داریم که ساماندهی مبانی ورودی شهر، خدمات مستمر درشهر، تقویت و توسعه فضای شهری از جمله این موارد است، اما ضمن تایید همه مشکلات شهری، اما دراین مسیر نیازمند مساعدت وهمکاری همه دستگاه‌های خدمات رسان هستیم.
وی ادامه داد:تقاضای پیگیری مطالبات شهرداری را از نماینده محترم شهرمان دارم و بازهم امیدوارم که با همدلی و تعامل سازنده با شورای شهر و کارکنان شهرداری و برنامه ریزی خدمات خوبی به مردم بدهیم و روسفید بیرون بیاییم.

معارفه شهردار جدید دوگنبدان با حضور گسترده مردم / چرا باید شهردار یک قشقایی باشد؟ پاسخ حسینی/ مدیریت در شهرداری متلاشی شده + تصاویر

معارفه شهردار جدید دوگنبدان با حضور گسترده مردم / چرا باید شهردار یک قشقایی باشد؟ پاسخ حسینی/ مدیریت در شهرداری متلاشی شده + تصاویر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
افشون پور
|
Lithuania
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
شهرداری باید به اهلش سپرد مثل ادوار گذشته که به اهلش سپرده می شد
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
نظر به اینکه در همه جای این شهر بوی قومی و قبیله ای میاد امیدی به پیشرفت نیست خدایا خودت کمک کم
حال که شهردار ترک انتخاب کردید این کلاه ها چی بود سرگذاشتید که باعث تحریک لرزبانان شوید؟؟
اگر کلاه نمی زاشتید خیلی اداری تر و رسمی تر بوده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار