گزارش کامل سفر استاندار و نماینده مردم به یکی از محروم ترین مناطق
روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی و شهرستانی سفری به منطقه محروم جلاله داشتند که در این سفر مهمترین مشکلات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ 30 May 2022

روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی و شهرستانی سفری به منطقه محروم جلاله داشتند که در این سفر مهمترین مشکلات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این سفر، مشکلات مهم منطقه در بازدید میدانی، از زبان مردم بیان شد و مسئولین با بررسی و امکان سنجی رفع مشکلات قول‌هایی دادند.
آنچه که از زبان مردم جلاله به عنوان مشکل مطرح شد ، جاده ، آب شرب ، آنتن دهی تلفن همراه ، بحث کشاورزی و موارد دیگری بود که البته همه بر یک نکته تاکید داشتند که اگر مشکل جاده رفع شود ، همه مشکلات دیگر به راحتی رفع می‌شوند!
فیلم / اینجا جلاله
وعده‌های استاندار به مردم جلاله
سید علی احمدزاده در در جمع مردم جلاله گفت: وقتی شنیدم مردم جلاله زندگی سختی دارند تصمیم گرفتم به این منطقه سفر کنم و خودم از نزدیک شرایط و مشکلات مردم را ببینم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات جاده روستایی این منطقه و عدم دسترسی مردم به شهر به خصوص در فصل زمستان افزود: جاده در طول سال چند ماهی قطع می‌شود و اگر فردی بیمار شود یا خانمی بخواهد وضع حمل کند جانش به خطر می‌افتد.
وی با بیان اینکه خدمت به مردم شرافتمند جلاله مایه افتخار مسئولان است گفت: قول می‌دهیم در اولین فرصت به این جاده اعتبار اختصاص دهیم و تا آخرین روستا در این منطقه باید از جاده دسترسی مناسب بهره‌مند شوند.
احمدزاده عنوان کرد: مردم از برخی خدمات عمومی بی‌بهره و کم بهره هستند و عشایر منطقه در تامین آب آشامیدنی مشکلاتی دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای خدمات‌رسانی بهتر به عشایر، ۱۵ دستگاه تانکر کار آبرسانی به عشایر خصوصا منطقه جلاله را انجام می‌دهند که در همین خصوص ۴ هزار کیلومتر جاده دسترسی عشایری به وسیله گریدر بازگشایی شده است.
وی با بیان اینکه روستا از نعمت برق برخوردار است، گفت: در بازدید از روستا وضعیت آب آشامیدنی را مورد بازدید و تصمیم‌گیری می‌کنیم.
احمدزاده در خصوص عدم دسترسی مردم به شبکه تلویزیونی گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار صدا و سیمای مرکز استان قرار می‌دهیم تا همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد از پوشش تلویزیونی برخوردار شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مشکل عدم آنتن‌دهی موبایل و اینترنت در منطقه اشاره و عنوان کرد: هزینه فیبرنوری بالا است نمی‌توانیم بگویم همه استان را پوشش دهیم، اما شبکه مخابراتی باید تقویت شود.
وی به مطالبه گازرسانی مردم این منطقه هم اشاره و خاطرنشان کرد: شبکه گاز به منطقه رسیده لذا باید همه روستا‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
فیلم / جمع بندی سفر از زبان استاندار
دکتر مهدی روشنفکر در این سفر یک روزه گفت: مردم شریف جلاله امروز جمع شدند، ضمن تقدیر از استاندار دلسوز که در این جمع حضور پیدا کردند، باید عرض کنم در مدت مسئولیتشان طبق رسالتی که به ایشان واگذار شده و به نوعی رئیس جمهور استان است، شبانه روز در سراسر این استان و روستا‌های کم برخوردار حضور دارند و مستقیما مشکلات را از زبان مردم می‌شنوند.
وی افزود : همچنین باید از فرماندار شهرستان دنا به جهت ارتباط با مردم تقدیر کرد، یکی از مواردی که جدی مردم را رنج می‌دهد در حالیکه یکی از خواسته‌های مشروع و نیاز اولیه آنهاست و هر دولتی ملزم به رفع این نقیصه است، جاده‌های ارتباطی می‌باشد.
روشنفکر ادامه داد : قطع به یقین می‌دانیم همه توقعات بجایی است، اگر در گذشته مسئولان نتوانستند بصورت کامل جوابگوی نیاز‌های جاده و آب شرب باشند، شما حتما در دستور کار قرار دهید و مسئولان را ملزم کنید هرچه زودتر این نواقص را رفع کنند.
وی گفت : جان بسیاری انسان‌ها و مخصوصا مادران زیادی در گذشته به علت نبود این جاده‌های مواصلاتی در راه رسیدن به امکانات پزشکی و مراکز درمانی از دست رفت، حتما درک کرده اید و دستور خواهید داد تصمیمات جدی گرفته شود.
روشنفکر افزود : از مهمترین مشکلات مردم این منطقه پوشش صدا و سیما، مشکلات آنتن دهی و اینترنت و ماهواره‌ای است که از مسئولان مرتبط حاضر انتظار دارم در جهت رفع آن‌ها همت کرده و دستورات لازم را صادر کنند.
نماینده مردم مرکز استان در حاشیه این سفر نیز با بیان اینکه سفر به جلاله بسیار تکان‌دهنده بود، خاطرنشان کرد: به جهت شرایط و وضعیتی که مردم از جهت محرومیت و کم‌برخورداری داشتند، وضعیت بسیار تکان دهنده بود تا جاییکه از نعمت گاز محرومند، جاده‌های مواصلاتی جوابگو نیست و حداقل ۶ ماه از سال جاده‌ها قابل استفاده نیستند.
وی اضافه کرد: رودخانه خشنی در این منطقه شاهد هستیم که به راحتی قابل تردد نیست، آب شرب، اینترنت، حوزه بهداشت و سایر موارد هستند که نیاز به رسیدگی جدی و سریع دارند.
روشنفکر تصریح کرد: در راستای این سفر مقرر شد مشکلات و نیاز‌ها طی صورت جلسه ثبت شده و توسط دستگاه‌های مختلف تقسیم کار صورت گرفته و مسئولان به ویژه سازمان‌های خدمات رسانی در موعد مقرری بعضی از مشکلات و محدودیت‌ها را در اسرع وقت بعد از تامین اعتبار رفع کنند.
فیلم / توضیحات پایان سفر از زبان روشنفکر
فیلم / وضعیت اعتبارات و مشکل بهداشتی
در این سفر همانگونه که در مطالبات مردمی مطرح شد ، برخی مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان بود که البته با توجه به جمعیت کم و پراکندگی جمعیت ،اختصاص برخی خدمات با توجه به نبود شاخص های لازم با مشکلاتی همراه است و عملا دست مسئولین بسته است اما سرپرست دانشگاه علوم پزشکی وعده هایی برای کمک به رفع مشکلات مطرح شده داد . ضمن اینکه رئیس سازمان مدیریت هم در پایان این سفر به تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت اعتباری و اولویت بندی اقدامات برای منطقه جلاله ، توضیحاتی ارائه داد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار