مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس ارزیابی های جدید ۶۰ هزار هکتار از جنگلهای بلوط در استان به آفت برگ خوار بلوط آلوده شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 03 July 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعید جاوید بخت با بیان اینکه مبارزه با آفات اعتبارات زیادی را می‌طلبد و عزم ملی را نیاز دارد، افزود : پیگیری‌های متعددی برای مبارزه با این آفات انجام شده است.

وی با بیان اینکه چهار تیم کارشناسی مختلف به منطقه اعزام و مسئولان و کارشناسان کشوری نیز از منطقه بازدید داشته اند، گفت: ۳۵۰ هزار هکتار از جنگل‌ها در سطح عرصه‌های استان پایش شده است.

جاوید بخت افزود : در این مدت فعالیت‌های کارشناسی تیم گیاه پزشکی فعال شده و کارگروه گیاه پزشکی متشکل از اساتید دانشگاه، مرکز تحقیقات، حفظ نباتات و منابع طبیعی نیز در راستای مبارزه با این آفت تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های این افت برگ خوار بلوط به شکل چهار مرحله زیستی است که عمدتاً پایش و ارزیابی آنها انجام شده و این آفت تنها مختص استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و در برگیری در تمام حوزه زاگرس را دارد و مشکلی بوده که در استان‌های حوزه زاگرس شیوع پیدا کرده است.

جاوید بخت اظهار داشت: با توجه به مبارزات بیولوژیکی که در سطح عرصه‌ها انجام شده، به نظر می‌رسد در این فصل بازدهی لازم را برای مقابله ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار