رضایی کوچی :
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی : اگر سد به همین روال پیش برود تا ۵ سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد !
کد خبر: ۱۰۵۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ 04 July 2022

 

محمد رضا رضایی با بیان اینکه این پروژه اولویت اصلی دولت و مجلس است، گفت: منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه پاسخگو نیست و سد به بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به غیر از منابع قانون بودجه از ظرفیت ماده ۵۶ که تسهیلات بانکی است، همینطور تهاتر بانکی برای اتمام این پروژه استفاده می‌کنیم و در سفر آقای قالیباف تلاش می‌کنیم با کمک وزارت نیرو، وزارت نفت، همچنین تهاتر نفت و بانک‌ها پروژه تکمیل و به نتیجه برسد.
وی بیان کرد: اگر سد به همین روال پیش برود تا ۵ سال آینده به بهره‌برداری نمی‌رسد بنابراین اگر می‌خواهیم شهر یاسوج هر چه سریعتر از منابع آبی پایدار برخوردار شود باید چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان به پروژه تزریق شود.

کیامرث حاجی‌زاده در این بازدید گفت: این سد سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شد اما علی‌رغم اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار طی ۹ سال پیشرفت قابل قبولی نداشت.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کند اما آبرسانی با تانکر به مردم دامنه دنا، تنگ سرخ و شهر یاسوج زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه یاسوج سال گذشته با تنش شدید مواجه بود، گفت: سد برای تکمیل به یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حاجی‌زاده بیان کرد: امسال از محل قانون بودجه و تهاتر نفت ۲۰۰ میلیارد تومان برای سد در نظر گرفته شده که رقم ناچیزی است و امیدواریم سفر رئیس مجلس به استان راهگشا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار