رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از غفلت کشور نسبت به توسعه فناوری‌های نرم گلایه و با بیان این که علوم اجتماعی تاثیرات بلند مدتی دارد، تاکید کرد: بزرگترین دستاورد دانشگاه باید تربیت انسان‌های ماهر و توانمند باشد تا مشکل امروز که مشکل کمبود نیروهای ماهر از نوع توانمند برای همه دولت‌ها و حاکمیت است، حل شود.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 12 July 2022

«محمدرضا دهقانی اشکذری»رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این نشست معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه با مدیران و اساتید گروههای آموزشی این معاونت در واحدهای دانشگاه در استان، از تلاش و آمادگی همکاران این دانشگاه در برگزاری امتحانات حضوری پس از ایام کرونا در کشور با توجه به برگزاری آن به صورت ترکیبی حضوری و مجازی، قدردانی کرد.

وی با اشاره به رتبه اول ایران در حوزه تولید علم و مقالات در خاورمیانه و رتبه هیجدهم در دنیا، گفت: اما در حوزه فناوری و نوآوری ایران در رتبه ۶۰ است که این فاصله زیاد بین علمی که عمدتاً تئوری است و نیاز تبدیل این علم به خلق ارزش‌هایی که مشکل جامعه را حل کند، مسئولیت و نقش دانشگاه را بیش از پیش، بیشتر می‌کند.

دهقانی با بایان این که در ۴۰ سال گذشته از انقلاب به نظر می رسد بیشتر به فناوری‌های سخت و دستاوردهای آنی پرداخته شده و فناوری‌های نرم مغفول مانده است، افزود: علوم اجتماعی تاثیراتش بلند مدت است و بزرگترین دستاورد دانشگاه باید تربیت انسان‌های ماهر و توانمند باشد تا مشکل امروز که مشکل کمبود نیروهای ماهر از نوع توانمند برای همه دولت‌ها و حاکمیت است، حل شود.

وی برنامه تحولی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ را در راستای درک مشکل دانست و تصریح کرد: درک مشکل خود بخشی از راه حل است اما بین تحول خواهی و تحول آفرینی حلقه واسطی با عنوان نیروی انسانی است که باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با ارائه آمار عملکردی از این دانشگاه، اظهار کرد: در حوزه ارتقا در یک سال گذشته  بیش از ۱۹۰۰ مورد ارتقا داشتیم که از این تعداد ۷۰ مورد استاد تمام هستند و این آمار برای کمتر از دو سال نشان‌دهنده‌ی این است که عزم دانشگاه در حوزه ارتقا جدی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، وی تعداد اساتید دانشگاه در استان را نیز شامل ۹ استاد تمام، ۲۳ دانشیار، ۱۴۹ استادیار، ۱۳۰ مربی و ۳۱۱ عضو هیئت علمی ذکر کرد و افزود: ایجاد کرسی‌های تدریجی علوم پایه برای ارائه دستاوردهای علمی، پپگیری برای تسریع عملکرد سامانه های دانشجویی پژوهشیار و آموزشیار از دیگر برنامه های این دانشگاه خواهد بود.

وی همچنین افزود: در مرکز نورآوری ها و پردیس فناوری بسترهایی در حوزه تعقل، با کمک اساتید ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم دانشجویانی توانمند که حداقل مشکل اشتغالشان حل شود را تربیت کنیم.

دهقانی در پایان از برنامه‌های متنوع و ویژه فرهنگی، هنری و سرگرمی در هفته اول شهریور در دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و گفت: در این ایام درهای دانشگاه به روی خانواده‌های کارمندان این دانشگاه و عموم مردم باز می‌شود تا از مردم از نزدیک با امکانات حوزه آموزش و فرهنگی دانشگاه آشنا شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار