در نشست ستاد بحران با حضور مقام کشوری مطرح شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان هواشناسی استان باید به ما آمار و اطلاعات دهند که دقیقا باید منتظر چه میزان بارش باشیم تا بدانیم دقیقا با چه وضعیتی مواجه هستیم. 
کد خبر: ۱۰۵۸۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 26 July 2022




به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کیامرث حاجی‌زاده در نشست ستاد مدیریت بحران که با حضور پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد، گفت: دومین شورای مهم استان پس از شورای تامین، شورای مدیریت بحران است و حضور بالاترین مقام همه دستگاه های عضو و دعوت شده به این نشست الزامی است.
 
حاجی زاده ادامه داد : مصوبات شورای مدیریت بحران، چون با جان و مال مردم سر و کار دارد لازم‌الاجرا است و حضور مدیران کل خصوصا مدیران عملیاتی و امدادی در جلسات هم الزامی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شورای مدیریت بحران با توجه به ورود سامانه رگبار‌های موسمی به استان فعال و اخطاریه و هشدار‌های لازم داده شده است، افزود: در استان بلاخیزی زندگی می کنیم که همزمان گرمای شدید ، گرد و خاک ، باد ، رطوبت بالا ، طوفان و آتش سوزی دارد و متاسفانه مدیرانی داریم که اصلا اهل پیش بینی و پیش گیری نیستند! 
 
حاجی زاده با انتقاد از عدم توجه و پیش بینی حوادث گفت : در زلزله سیسخت دولت نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد در صورتی که اگر از ابتدا در ساخت و سازها اصول فنی رعایت می شد ، این همه هزینه تحمیل نمی شد.
 
وی خواستار تشکیل ستاد بحران دستگاه‌های استان شد و گفت: مرخصی و ماموریت کارکنان و مدیران لغو شده و حق خروج از استان را ندارند و اگر مورد اضطراری وجود داشت با معاون عمرانی یا استاندار هماهنگ شود.
 
حاجی زاده خطاب به مدیران و کارشناسان اداره هواشناسی استان اظهار داشت : سازمان هواشناسی استان باید به ما آمار و اطلاعات دهند که دقیقا باید منتظر چه میزان بارش باشیم تا بدانیم دقیقا با چه وضعیتی مواجه هستیم. 
 
وی با غیرقابل پیش‌بینی بودن سامانه مونسونی گفت: همه دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، هلال احمر فعال باشند، ذخایر اسکان و تغذیه هلال احمر اعلام و بیمارستان‌ها در آماده‌باش کاملا باشند.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود : لازم است سامانه پیامکی برای کسانی که در این چند روز وارد استان می شوند اخطار مواجهه با سیل و شرایط اضطراری صادر کنند چرا که تجربیاتی در برخی استانهایی وجود داشته که با ارسال پیامک هشدار در شرایط اضطراری برای میهمانان ، مانع ایجاد مشکلات و حوادث شده است. 
حاجی‌زاده با اشاره به سه کانون خطر در استان گفت: آبشار یاسوج، تنگ مهریان و پارک ساحلی بشار سه کانون پر خطر استان است که باید هر چه سریعتر تخلیه شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنان خود به جمعیت عشایری استان اشاره و عنوان کرد:در این اسنان جمعیت عشایری، روستایی و حتی شهری در هم آمیخته است و در خصوص آمار حدود ۵۰ درصد جمعیت استان عشایری و روستایی است.

وی بیان کرد: جمعیت عشایری استان ۷۵ هزار نفر در قالب ۱۲ هزار خانوار است و ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد که با توجه به در معرض خطر بودن عشایر در شرایط جوی پیش رو ، اطلاع‌رسانی به عشایری جدی گرفته شود.
حاجی زاده به حادثه تلخ جاری شدن سیل سال گذشته در طسوج اشاره کرد و گفت : از هم اکنون همه آماده باشیم و باز شرایط به گونه ای نباشد که مانند سیل طسوج آن همه خسارت ایجاد شود که بعد از حادثه به دنبال جبران خسارت باشیم. 

وی بر بیمه عشایر تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها پای کار باشند.
زندگی و مدیریت در استان بلاخیز! / حاجی زاده : هواشناسی بگوید دقیقا با چه سامانه ای روبه رو هستیم / پاپی نژاد : منتظر حرکتی متفاوت برای عشایر استان باشید
در ادامه عباس پاپی‌نژاد رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به تلاش مدیریتی استان گفت: از نزدیک شاهد تلاش‌های استاندار برای پیگیری اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بودم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: با پیگیری‌های استاندار ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اضافه و اعتبارات به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

پاپی‌زاده با اشاره به اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به امور عشایر استان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به امور عشایر اختصاص داده شد و امسال حرکت جدی و متفاوتی برای عشایر انجام خواهیم داد.
 
رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اعلام هشدار در خصوص وضعیت جوی در استان، افزود : متاسفانه عشایر همیشه بیشترین خسارات را از تغییرات ناگهانی جوی می بینند لذا تمهیداتی اندیشیده شود که قبل از فعالیت سامانه گروه های پرخطر مانند مادران باردار از آن مناطق به منطقه امن منتقل شوند. 

وی همچنین خواستار انتقال عشایر و دام آن‌ها به مکان‌های امن شد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به جو استان اسکان موقت برای عشایر پیش‌بینی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار