رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو نفر از هم استانی ها براثرکرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری درکهگیلویه وبویراحمد به هزار و 136 نفررسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 07 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان گفت: متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو نفر از هم استانی ها براثرکرونا جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان این بیماری درکهگیلویه وبویراحمد به هزار و 136 نفررسیده است.

 

دکتر محمد غلام نژاد با اشاره به شمار بستری شدگان بیماری کرونا در استان افزود: هم اکنون 91بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد35 نفر مبتلای قطعی و 9 نفر هم به دلیل و خامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

 

دکترغلام نژاد اضافه کرد: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید 19در کهگیلویه و بویراحمد 96 هزار766 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در استان طی 24ساعت گذشته ادامه داد: از 143 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است حدود55موارد درصد مثبت بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است گفت: پیش بینی می شود طی روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

 

دکتر غلام نژاد افزود: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری این بیماری به دیگر اعضاء خانواده و دیگران را داشته باشند.

 

وی مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و خودداری از عادی انگاری این بیماری دانست و اضافه کرد: مردم استان برای پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ میر ناشی از کرونا و ایجاد ایمنی در برابر این بیماری خطرناک و همه گیر واکسیناسیون خود را تکمیل و دُز یادآور را حتما تزریق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار