فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۳ نفره‌ای که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند اد کن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷ 11 August 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ، پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدمحمد موسوی" اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، کانالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله اد کن پول بگیر، کمک مالی رئیس جمهور و اسپانسر بانک ملی و ... اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و انجام اقدامات تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا ۳ نفر از متهمان اصلی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

موسوی تصریح کرد: متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به بزه ارتکابی خود اعتراف و در تشریح شگرد ‏مجرمانه خود اظهار داشتند: قربانیان را دعوت میکردیم تا جهت سرمایه‌گذاری و کسب منافع مالی، تعدادی را به گروه تلگرامی تحت عناوین مذکور اضافه نموده و به ازای تعداد افراد اد شده در گروه، مبالغی را دریافت نمائید و حتی به جهت وسوسه نمودن آن‌ها از طریق نرم افزار‌های رسیدساز، رسید جعلی تهیه نموده و آنرا در گروه منتشر می‌نمودیم که همین موضوع بسیاری را امیدوار می‌کرد که با فشردن یک دکمه و افزودن مخاطبان تلفن همراهش به این گروه مبلغی را دریافت نمایند.

پس از بکار بردن شگرد‌های مذکور از آنان درخواست می‌نمودیم برای واریز وجه می‌بایست مبالغی بحساب اسپانسر گروه واریز نمائید. در نهایت مبالغ درخواستی توسط مالباختگان به حساب هایمان واریز و دیگر جوابگوی آنان نبودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شیوه مجرمان سایبری در برداشت از حساب‌های مردم، جلب اعتماد آنان می‌باشد که علت اصلی آن عدم آگاهی و سواد کافی در خصوص کلاهبرداری‌های رایانه‌ای است، لذا در این خصوص هموطنان می‌بایست هوشیاری لازم را داشته باشند و اطلاع داشته باشند که هیچ بانک یا نهادی با ترفندهی مذکور این کار را در فضای مجازی انجام نمی‌دهند و واریز پولی در کار نیست و اگر رسید پولی هم برای کاربر صادر شود، جعلی است که یا به وسیله آپ‌های رسید ساز صادر شده و یا تصویر فتوشاپی است.

سرهنگ "سیدمحمد موسوی" در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار