معاون دادستان مرکز استان در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه از رفع تصرف ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در یاسوج خبر داد .
کد خبر: ۱۰۶۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 18 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در پی گزارش‌های ارسالی برای سامانه ارتباطات مردمی دادستانی مرکز استان (سامانه سامد) مبنی‌بر تصرف اراضی ملی واقع در منطقه بلهزار زیر فرودگاه و غرس درخت در این اراضی، حسب دستور دادستان مرکز استان، معاون دادستان مرکز استان در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه در این منطقه حضور یافت.
عبدالحسین تمدن معاون دادستان مرکز استان در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه در این خصوص اظهار داشت: با حضور در محل اعلامی، دستورات لازم به اداره منابع طبیعی جهت بررسی موضوع و تعیین میزان دقیق اراضی تصرف شده‌ی مازاد بر واگذاری صادرگردید.

تمدن افزود: پس از تهیه مقدمات، به همراه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان و نیز مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی، در منطقه موردنظر حضور یافته و با توجه به عدم امکان استفاده ماشین آلاتی مثل لودر و ...، مأموران خدوم و زحمت‌کش یگان حفاظت منابع طبیعی، در اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نسبت به قلع و قمع درختان غرس شده اقدام کردند.
وی گفت: مقرر شد ضابطان منابع طبیعی، گزارش مربوطه را به همراه مستندات جهت تعقیب متهم به دادسرا ارسال نمایند.

معاون دادستان مرکز استان در امور نظارت و پیگیری حقوق عامه ضمن بیان اینکه هرگونه تجاوز به منابع طبیعی برخورد قاطع دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت، ضمن تذکربه مسئولین ذیربط، تصریح کرد:جهت پیشگیری از تصرف اراضی ملی خارج از محدوده‌های واگذاری، از همان ابتداء، بهره برداران را ملکف نمایند که عرصه واگذار شده را محصور نمایند.
به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان ، تمدن در پایان از مردم درخواست نمود که نسبت به حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست احساس تکلیف کنند و هرگونه تجاوز به منابع ملی را به مسئولان ذیربط گزارش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار