تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و بزرگان و ریش سفیدان دو طایفه از برادران اهل سنت و اهل حق و نیز ائمه جمعه و جماعات نزاع میان این دو طایفه خاتمه پیدا کرد و به مصالحه انجامید.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 05 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه پرویز توسلی زاده با اشاره به آیات و روایتی و اشاره به فواید گذشت اظهار داشت: در قرآن کریم و احادیثی که از لسان مبارک ائمه اطهار علیهم السلام بیان شده اند همواره به گذشته و ایجاد مودت و دوستی تاکید شده است و ما نیز به تبعیت از ایشان و بر اساس شرع مقدس وظیفه داریم چنانچه اختلافی میان مردم پیش آمد در جهت رفع مشکل و ایجاد مصالحه که اثرات ماندگاری دارد، تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: همچنانکه بار‌ها تاکید کرده ایم ایجاد مصالحه اثرات ارزشمند و به مراتب ماندگاتری تا صدور حکم دارد چرا که مصالحه به مودت و دوستی می‌انجامد و کینه را از میان بر می‌دارد.

عالی‌ترین مقام قضائی استان خاطر نشان کرد: یکی از اولویت اصلی ما ایجاد مصالحه است و بار‌ها تاکید شده است و معتقدیم بیش از ۹۰ درصد از پرونده‌ها قابلیت سازش را دارند. بر این اساس از همه بزرگان و ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ می‌خواهیم در این امر خیر ما را کمک کنند تا وقت و انرژی خود را صرف پرونده‌های مهمتری در دادگستری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اختلافی که اخیرا میان دو طایفه از برادران اهل تسنن و اهل حق پیش آمده بود و متاسفانه سبب حوادث ناخوشایندی میان این دو طایفه شده بود، تاکید کرد: این گونه اختلافات جز این که بر جامعه و مردم هزینه تحمیل کند، هیچ عایدی ندارد؛ بنابراین از همان ابتدا باید این مشکلات حل شوند و اجازه نداد به حوادث و مشکلات بزرگتری تبدیل شوند.

وی گفت: با حضور و همت دادگستری استان خصوصا معاون توسعه حل اختلاف استان جلسات متعددی برای ایجاد سازش میان این دو طایفه برگزار شد که خوشبختانه این نشست‌ها به نتیجه رسید و امروز خوشحالیم این دو طایفه بزرگ کما فی السابق با برادری و دوستی در کنار هم به حیات خویش ادامه می‌دهند.

توسلی زاده در پایان ضمن تشکر از همه بزرگان و مردم و مسئولین که در این امر خداپسندانه دخالت کردند، خصوصا ائمه جمعه و جماعات و روحانیت معزز این طوایف که سبب شدند که این اختلاف خاتمه یاید گفت: امیدواریم هرگز شاهد چنین اتفاقاتی ناخوشایندی نباشیم.

لازم به ذکر است این اقدام در ادامه اقدامات دادگستری استان کرمانشاه و معاونت توسعه حل اختلاف به منظور سازش و در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم صورت گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار