مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در آخرین روز از دهه وقف از نمایشگاه دهه وقف در محل موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱ 05 October 2022






به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در دهمین روز از دهه وقف از نمایشگاه دهه وقف در محل موقوفه مرحوم طاهری شهر یاسوج بازدید بعمل آورد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت : ویژه برنامه‌های دهه وقف از دوم لغایت یازدهم مهرماه در موقوفات و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که جهت اجرای باشکوه این برنامه‌ها از امنا بقاع متبرکه و موقوفات، خدام، مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان و مجموعه کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و تشکر بعمل می‌آورم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود : بهجت انعکاس مطلوب برنامه‌های دهه وقف از اصحاب رسانه و قلم استان تقدیر و تشکر میکنم.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت : همایش استانی یاوران وقف و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که به میزبانی بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار علیه السلام در شهرستان بویراحمد برگزار شد، شاخص‌ترین برنامه این اداره کل در دهه وقف سال ۱۴۰۱ بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و مراسم عزاداری شهادت امام رضا علیه در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور عزاداران و با همکاری امنا، خدام و مراکز افق بقاع متبرکه برگزار شد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: دیدار با حضرت آیت الله حسینی نماینده محترم، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج و جناب آقای دکتر احمدزاده استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، غبارروبی بقاع متبرکه شاخص استان، غبارروبی گلزار شهدا در جوار بقاع متبرکه، بازدید میدانی از موقوفات و بقاع متبرکه، تبلیغات محیطی با موضوع وقف، رزمایش مهر تحصیلی و برنامه قرار دوازدهم از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه وقف بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : به مناسبت دهه وقف نشست‌های تخصصی با اقشار مختلف جامعه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که یکی از مهمترین این نشست‌ها با حضور اساتید حوزه علمیه یاسوج در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
نصیرالاسلامی  گفت: توسعه و ترویج فرهنگ وقف از جمله موضوعاتی است که در جامعه اسلامی به آن تأکید ویژه‌ای شده است.
حجت الاسلام نصیرالاسلامی برطرف کردن نیاز‌های روز جامعه را کارکرد مهم سنت حسنه وقف بیان کرد و گفت: وقف تخصصی، نیاز امروز جامعه ماست و باید با شناسایی این نیاز‌ها نسبت به دعوت خیران برای رفع نیاز‌های جامعه اقدام کرد.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود : وقف؛ به معنای حفظ اصل مال و بهره مندی از درآمد آن برای جهت دادن به امور خیر بوده ودر این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه رسالتی خطیر بر دوش دارد، باید توجه داشت که وقف از نظر مادی به رشد و تعالی جامعه می‌افزاید.
وی گفت : هدایت نیت واقف به سمت نیاز جامعه از مهم‌ترین مواردی است که در جامعه امروز نیاز است که بیشتر به آن پرداخته شود و می‌توان از ظرفیت‌های مختلف برای شناسایی نیاز‌های جامعه و هدایت نیت واقف بهره‌مند شد.
نصیرالاسلامی ادامه داد : از وقف می‌توان به عنوان مقدمه رسیدن به ارزش‌های والای انسانی یاد کرد، وقف از ماندگارترین چیزی است که پس از مرگ آثار آن باقی می‌ماند و ثواب آن همچنان جاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار کرد : بیش از نود برنامه با موضوعات و عناوین مختلف در دهه وقف سال ۱۴۰۱ در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار