در بخش اول گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به موردی از تماس یک خانم از قشقایی‌های گچساران پرداخته می‌شود که خانواده وی با توجه به توضیحاتی که در فیلم مشخص است، در فقر مطلق به سر می‌برد...
کد خبر: ۱۰۷۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 06 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، هر چند یکی از اقدامات در فلسفه وجودی دولت و حاکمیت، حل مشکلات مردم و جامعه است، اما از همه مهمتر، آگاهی از مشکل و یا به عبارتی طرح مشکل و مسئله اولین اقدام در شروع فرایندی برای رفع مشکل است و یکی از راه‌های حل مشکلات مردمی، اعلام این مشکلات به مسئولین مرتبط برای پیگیری و حل است به این معنی که اگر بنابر هر دلیلی مسئولین در انجام وظیفه قصوری داشته باشند، باید به ان‌ها و یا مسئولین بالا دست، حتما طرح مشکل و مطالبه کرد و حتما به دنبال گرفتن نتیجه از این مطالبه گری بود.
سامانه پاسخگویی سامد یکی از کانال‌های ارتباطی مردم با مسئولین است که در فرایند ارتباطی این سامانه مسئولین استان در محل استانداری حاضر می‌شوند و پاسخگویی درخواست‌ها و مطالبات مردمی هستند.
در یکی از حضور‌های استاندار در محل پاسخگویی سامانه سامد، تابناک کهگیلویه و بویراحمد، خواستار حضور و تهیه گزارش شد که نتیجه این حضور حدودا ۱ ساعته به صورت گزارش و فیلم ارائه می‌شود ضمن اینکه به مردم توصیه می‌شود در خصوص برقراری ارتباط تلفنی با این سامانه در زمان حضور مسئولین مرتبط، مصرانه پیگیر و مطالبه گری کنند چرا که مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد، مردم می‌توانند به راحتی و بدون مانع، مستقیما، از مسئولین مطالبه گر باشند.
سامد و یک تماس تلفنی بابرکت + فیلم
در بخش اول گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به موردی از تماس یک خانم از قشقایی‌های گچساران پرداخته می‌شود که خانواده وی با توجه به توضیحاتی که در فیلم مشخص است، در فقر مطلق به سر می‌برد و در این تماسی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پاسخگوی وی است، وضعیت بغرنج زندگی خود با یک شوهر دارای مشکلات روحی و چند فرزند محصل در خانه مستاجری را تشریح می‌کند.
سید علی احمد زاده ضمن شنیدن وضعیت زندگی و درخواست‌ها، وعده حل مشکلات این خانواده تا خروج از وضعیت فقر مطلق را می‌دهد. اما نکته بسیار مهم این تماس تلفنی با برکت، دستور صریح استاندار برای فعال کردن سامانه‌ای در شهرستان‌های مختلف برای شناسایی خانواده‌هایی با وضعیت فقر مطلق است که با استفاده از ظرفیت و اعتبارات پیش بینی شده دولت نسبت به خروج این خانواده‌ها از این وضعیت فقر مطلق اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار