تابناک کهگیلویه و بویراحمد از سفر یک روزه معاون عمرانی استاندار گزارش می‌دهد (بخش اول)
کیامرث حاجی زاده سفری به یکی از شهرستان‌های محروم کهگیلویه و بویراحمد داشت تا ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه، وضعیت زیرساختی این شهرستان را از نزدیک مورد بازدید و ارزیابی قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۷۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ 18 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امروز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱، کیامرث حاجی زاده سفری به یکی از شهرستان‌های محروم کهگیلویه و بویراحمد داشت تا ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه، وضعیت زیرساختی این شهرستان را از نزدیک مورد بازدید و ارزیابی قرار دهد .
معاون امور عمرانی استاندار در اولین برنامه سفر خود، پروژه‌ای را افتتاح کرد که حدود ۱۴ ماه پیش خود کلنگ احداث آن را بر زمین زده بود.
حاجی زاده در آئین افتتاح پروژه ساماندهی ورودی شهر مارگون گفت: این شهر مرکز شهرستانی است که آخرین شهرستان مصوب شده استان است و از محرومیت زیرساختی رنج می‌برد.
وی ادامه داد: حدود ۲۱ ماه است افتخار خدمت در کهگیلویه و بویراحمد را دارم که در خصوص کلنگ زنی این پروژه با توجه به تازه تاسیس بودن شهرستان مارگون، اقداماتی فوریتی صورت گرفت تا اعتبار این پروژه و یک پروژه دیگر یعنی ساخت یک پارک در مرکز شهرستان، تامین شد.
حاجی زاده ادامه داد: یکی از مشکلات شهر مارگون، مربوط به طرح جامع این شهر بود . منابع طبیعی میزان زیادی از زمین‌های مردم را به راه و شهرسازی واگذار کرده بود که با تشکیل جلسه‌ای هنگام کلنگ زنی این پروژه، موضوع این زمین‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و خوشبختانه این دغدغه مردم هم رفع شد.
وی گفت: مارگون یکی از شهرستان‌های محروم است و چند منطقه آن از محرومیت شدید رنج می‌برد که در روز کلنگ زنی این پروژه (ساماندهی ورودی شهر مارگون) یک سفر ۱۴ ساعته به مناطق زیلایی و برد پهن انجام و تک تک روستا‌های آن را مورد بازدید قرار دادیم که خوشبختانه همان سفر جرقه تخصیص اعتبارات ویژه جاده‌های این شهرستان شد.
حاجی زاده ادامه داد: بسیاری از پروژه‌هایی که سال‌ها راکد مانده بود یا شروع نشده بود، آغاز به کار کردند و از اعتبارات ملی و استانی کمک به فعالیت این پروژه‌ها شد.
وی سفر رئیس جمهور به استان را پربرکت عنوان کرد و افزود: از محل اعتبارات این سفر مبالغ بسیار خوبی را برای جاده‌های مارگون گرفتیم و در اعتبارات اولیه بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۵۰۰ میلیاردی جاده‌های کل استان را به این شهرستان اختصاص دادیم.
حاجی زاده ادامه داد: در بخش اعتبارات متمم سفر در حوزه راهداری روز گذشته هم بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان دیگر به جاده‌های روستایی شهرستان مارگون اختصاص داده شد که این مبالغ جدا از اعتبارات ملی واستانی و ردیف‌های جاده ای است.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با توجه به اعتبارات تامین شده برای حوزه جاده‌های روستایی مارگون، انتظار می‌رود مسئولین شهرستانی به جد پیگیری کنند تا به گونه‌ای نباشد که چند سال دیگر باز هم همین مشکلات جاده‌ها بر جای مانده باشد و همچنان در زمستان‌ها با مشکل قطعی جاده‌ها در مناطقی مثل زیلایی، مور زرد یا سیلاب کلوار با بارش‌های باران و برف باشیم.
وی ادامه داد: در بخش آب با توجه به تنش آبی برای شهر و روستا‌های شهرستان اعتبارات ویژه‌ای گذاشته شد.
حاجی زاده با اشاره به غیر دولتی بودن شهرداری‌ها گفت: در کل استان، شهرداری‌های درآمد پایدار ندارند که در مارگون این مشکل دو چندان است، اما از شهردار قبلی و فعلی بپرسید که میزان وصولی اعتبارات ان‌ها از استانداری چه میزان بوده است! چرا که ما در بحث اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات عمران شهری که در دست داشتیم، کمک‌های زیادی به شهرداری کردیم.
وی ادامه داد: پروژه بهسازی ورودی شهر مارگون در فاز دوم ان هم اکنون بالغ بر ۷ میلیارد اعتبار دارد تا تکمیل شود که البته انتظار داریم این فاز هم در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
حاجی زاده گفت: با توجه به اعتبارات موجود، بخش ورودی شهر مارگون هم باید ۴ خطه شود.
وی خطاب به مسئولین شهرستان و شهر مارگون اظهار داشت: انتظار داریم با همکاری همه دستگاه‌ها، برخی پروژه‌های تعریف شده در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و در این زمینه از اعتبارات ارزش افزوده کمک خواهد شد.
حاجی زاده با اشاره به مشکل سایت ادارات شهرستان مارگون گفت: چند سال است که این پروژه به دلیل مشکلاتی از جمله زمین آن راکد بود اما با پیگیری‌های انجام شده مشکل زمین حل شد و مصوب شد که از امروز کار شروع شود و همه دستگاه‌ها به جد پای کار باشند به این معنی که این دستگاه‌ها هم از اعتبارات داخلی خود هزینه کنند و هم پیگیر باشند که از اعتبارات تخصیص داده شده برای شهرستان‌های تازه تاسیس برای احداث ساختمان‌های اداری استفاده شود.
معاون عمرانی استاندار ضمن تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته کارخانه سیمان مارگون به این شهرستان، افزود: انتظار این است که این کارخانه صنعتی که مورد حمایت مسئولین استان است نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در ادامه کار بیشتر همکاری کند.
حاجی زاده به یکی از پروژه‌های مهم دیگر شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: پروژه احداث سد سقاوه که می‌تواند تحولی عظیم در این شهرستان ایجاد کند، سال‌های سال بر زمین مانده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ماده ۲۳ آن حل شد و در آینده نزدیک آئین کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.
وی به دو صنعت مهم شهرستان مارگون یعنی کارخانه سیمان که اکنون فعال است و سد سقاوه که در اینده اقدام می‌شود اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مارگون داشتن پتانسیل گردشگری است به گونه‌ای که این شهرستان در حوزه گردشگری می‌تواند هم رده شهرستان دنا و شهر سیسخت باشد لذا باید مسئولان شهرستان طرح جامع گردشگری ان را تدوین کنند که این مورد هم می‌شود صنعت سوم مارگون و باید مسئولین به جد پیگیر باشند.
فیلم: بازدید از برخی پروژه‌های مهم شهر مارگون
حاجی زاده در ادامه این بازدید برخی پروژه‌های شهرستان را بازدید یا کلنگ زنی کرد که در ادامه تشریح این پرو/زه ا در کلیپ تصویری آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار