تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک ، کلید رفع محرومیت و گام نهادن در مسیر پیشرفت پیچاب بی شک جاده دسترسی آن است یا به عبارتی ، فتح الفتوح توسعه پیچاب ، احداث و آسفالت جاده آن به همراه ایجاد برخی تغییرات در این مسیر است چیزی که استاندار و مدیران ارشد استانی در این سفر به خوبی بر آن تاکید داشتند .
کد خبر: ۱۰۷۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲ 21 October 2022

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، به همراه مدیران استانی و شهرستانی ، سفر یک روزه ای به یکی از محروم ترین مناطق استان و کشور داشت .

احمدزاده سفر یک روزه خود به پیچاب را با زیارت قبور شهدای برخی روستاهای مسیر آغاز کرد و سپس با حضور در روستاهای این منطقه ضمن دیدار با مردم ، از نزدیک مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد .

احمدزاده در روستاها و عشایر مسیر از نزدیک صحبت و ضمن شنیدن مشکلات دستورات و وعده هایی برای رفع این مشکل ها در حد توان اعتبارات استان ، داد .

فیلم / بوسه ای بر پیشانی احمدزاده !

فیلم / مشکلات پیچاب از زبان مردم

در روستای خزیون ، مردم روستا با حضور در حیاط مدرسه این روستا ، مشکلات عمده خود را برای استاندار و مدیران تشریح کردن که برخی از این مشکلات در همان لحظه با پاسخگویی مدیران همراه شد .

در این بازدید مهمترین مشکلات مطرح شده روستا مربوط به جاده ، آب آشامیدنی پایدار ، نبود مدرسه برای دانش آموزان در مقطع متوسطه ، نیاز به تامین آب کشاورزی و برخی مشکلات ریز و درشت دیگر ، عنوان شد .

فیلم / تشریح سفر از زبان استاندار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: پیچاپ از نقاط فوق العاده محروم و کم‌برخوردار استان است جاده روستا، آب آشامیدنی و دیگر زیرساخت‌های این منطقه وضعیت مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه راه روستایی این منطقه به طول ۴۵ کیلومتر وضعیت مناسبی ندارد، افزود: در گذشته کار‌هایی برای این مسیر شده که باید تکمیل شود و ادامه یاید، اما عبور و مرور به سختی انجام می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از منطقه اشکفت سیاه، ده توت و خزیون گفت: پس از بازدید از این روستا به طرف منطقه گوراب رفتیم مردم اینجا هم در شرایط سختی برای عبور از رودخانه شاه بهرام به سر می‌برند و این سختی در روز‌های زمستان دو چندان می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه روستا‌ها با تنش آبی مواجه بودند که باید حتما در دستور کار قرار گیرد. زمین‌های کشاورزی این منطقه با وجود رودخانه شاه بهرام به صورت دیم است و نیازمند پمپاژ است که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای تصمیم گرفتیم آب زمین‌های کشاورزی تامین شود.

وی از احداث باغ در اراضی شیب‌دار این مناطق به صورت دیم خبر داد و گفت: مدارس منطقه نیازمند تعمیرات و تجهیزات است که هر چه سریعتر باید تجهیزات ارسال و میان همه مدارس توزیع شود.

احمدزاده با اشاره به توزیع بسته آموزشی در مدارس پیچاپ افزود: در این سفر به خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار که از قبل شناسایی شدند کمک‌هایی انجام شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر رسیدگی به مناطق محروم گفت: پیچاپ یکی از مناطق محروم و کم‌برخوردار کهگیلویه و بویراحمد است و تلاش می‌کنیم در بازده زمانی یک تا دو سال در راه روستایی، آب آشامیدنی و برق پایدار اقداماتی صورت گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیران از نزدیک دیدند که پیچاپ منطقه فوق‌العاده محرومی است و امیدواریم همه همت کنند تا شاهد تحول در منطقه پیچاپ باشیم.

جاده ، فتح الفتوح توسعه در پیچاب !

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عمده مشکل منطقه محروم پیچاب مربوط به جاده دسترسی این منطقه است که بسیار صعب العبور و دارای مسیری طولانی است که عملا ایاب و ذهاب را بسیار پر مخاطره و پر هزینه کرده است .

بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک ، کلید رفع محرومیت و گام نهادن در مسیر پیشرفت پیچاب بی شک جاده دسترسی آن است یا به عبارتی ، فتح الفتوح توسعه پیچاب ، احداث و آسفالت جاده آن به همراه ایجاد برخی تغییرات در این مسیر است چیزی که استاندار و مدیران ارشد استانی در این سفر به خوبی بر آن تاکید داشتند .

نکته بسیار مهم در خصوص جاده دسترسی منطقه پیچاب ، هزینه بر بودن احداث آن و همچنین زمان کم برای کار بر روی ان به دلیل نزدیک شدن به فصل بارش ها است . چرا که با بارش اولین باران یا برف ، این جاده قطع و عبور و مرور از آن تقریبا غیر ممکن و یا به سختی خواهد بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار