در حاشیه سفر استاندار به پیچاب
به گفته مادرش وی حدود ۳ سال پیش، روزی که مشغول چوپانی بوده، از کوه به خانه مراجعه می‌کند و می‌گوید که سرگیجه شدید دارد و کم مانده بود که از پرتگاه به پایین پرت شود!
کد خبر: ۱۰۷۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 21 October 2022

روز گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سفر یک روزه‌ای به پیچاب داشت تا از نزدیک مشکلات و موانع خروج از محرومیت این منطقه را بررسی کند.
در کنار برنامه‌های از پیش مشخص شده در چنین بازدید‌هایی، همواره حواشی وجود دارد که برخی از این حواشی، مهم و قابلیت انتشار خبری دارد از جمله موردی در سفر احمدزاده به پیچاب که وضعیت و سرگذشت غم انگیز یک جوان را روایت می‌کند!
علی پور حمیدی نیک جوانی است که تا ۳ سال پیش با وضعیت جسمانی کاملا سالم و سر حال به شغل چوپانی مشغول بوده و با توجه به میزبانی همیشگی از مسئولین و میهمانانی که به منطقه پیچاب سفر می‌کردند از موقعیت اجتماعی مناسبی هم برخوردار بوده است.
به گفته مادرش وی حدود ۳ سال پیش، روزی که مشغول چوپانی بوده، از کوه به خانه مراجعه می‌کند و می‌گوید که سرگیجه شدید دارد و کم مانده بود که از پرتگاه به پایین پرت شود!
مادرش در توضیح به تابناک کهگیلویه و بویراحمد، ادامه می‌دهد که پس از مراجعه به پزشکان، آن‌ها تشخیص بیماری ام اس می‌دهند و از آن زمان تا حالا این جوان بر روی تختخواب و کاملا فلج است.
ماجرای علی پور وقتی ناراحت کننده‌تر می‌شود که وی صاحب ۴ دختر است در حالی که در این ۳ سال عملا همه زندگی و توان کاری خود را از دست داده و مخارج بیماری و تامین معاش خانواده ، وی را به شدت نیازمند کمک دیگران کرده است.
البته در سفر روز گذشته، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دستوراتی به نهاد‌های حمایتی برای حمایت حداکثری از این جوان و خانواده وی، داد. کاملا مشخص است که توان حمایت دستگاه‌های حمایتی محدود به میزان اعتبارات و قوانین است، اما برخی نهاد‌های دیگر و خیرین هم وجود دارند که می‌توانند به نحوی چتر حمایت خود را بر خانواده این جوان معلول بگسترانند و حداقل از نگرانی آینده آن‌ها کم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار