رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با بیمه سلامت در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی به مردم، گفت: از مهمترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقای کیفیت با ارایه خدمات بهتر و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی برای بیماران است.
کد خبر: ۱۰۸۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 22 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا « قباد محمدی» روز چهارشنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیمه سلامت؛ افزود: این تفاهم نامه در راستای رفع موانع اداری و اجرای فی مابین مراکز درمانی با بیمه سلامت منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت به بدنه وزارت بهداشت و درمان ملحق شده است، گفت: در این مدت بیمه سلامت با اجرای طرح های مهمی مانند درمان رایگان بیماران خاص و صعب العلاج، دارویار و نسخه نویسی الکترونیکی خدمات کم نظیری به مردم ارایه کرده است.

محمدی در ادامه از مهمترین عوامل ارتقای کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه های مردم در بیمه سلامت را گسترش سامانه های الکترونیکی مانند نسخه نویسی الکترونیکی عنوان کرد و بیان داشت: با گسترش سامانه های الکترونیکی کارهای بسیار زیادی با خدمات بهتر و با کیفیت‌تر در حوزه تشخیص، درمان، بستری و دارو می‌توانیم به مردم اریه کنیم و هزینه‌های هم به مردم تحمیل نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جمله طرح‌های مهم را نسخه نویسی الکترونیکی دانست که در راستای منافع مردم و سیستم درمان با ارتقای کیفیت خدمات تامین می کند که بیمه سلامت کرمانشاه جزو استان های پیشرو است.

محمدی در پایان از خدمات بیمه سلامت استان کرمانشاه قدردانی کرد که همواره در ارتقا کیفیت خدمات در کشور جزو استان های برتر بوده است.

کارشناسان بیمه سلامت برای ارتقای خدمات بهتر در مراکز درمانی مستقر می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: در قالب این تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تمام مراحل درمانی، تشخیصی، دارویی که به بیماران در مراکز درمانی ارایه می شود توسط تیم های تخصصی و کارشناسی بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی جزء به جزء ثبت و در راستای ارایه خدمات با کیفیت تر و بهتر همانجا تصمیم گیری می شود.

«رضا تحویلیان» افزود: این تیم مشترک بسته به نوع بیماری، نوع عمل جراحی و نوع پزشک متخصص، فرایند تجویز "ام آی آر" سونوگرافی، سی تی اسکن، تجویز داروهای خاص اعمال جراحی، تعداد روز بستر، تخت روز بستری و هزینه های بیمار با هماهنگی هم بدون ائتلاف وقت انجام می دهند.

وی هدف از این تفاهم نامه همکاری را خدمت رسانی بهتر با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت به مردم دانست.

۶۳ درصد کرمانشاهی‌ها تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه تعداد افراد تحت پوشش این بیمه در استان را یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد از جمعیت استان عنوان کرد و گفت: افراد تحت پوشش بیمه از طریق پنج صندوق و نوع بیمه خدمات خود را دریافت می کنند به عنوان مثال کارکنان دولت ۱۴۳ هزار نفر، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۵۲۱ هزار نفر، سایر اقشار هم بیش از ۹۷ هزار نفر بطوریکه مددجویان کمیته امداد بیش از ۴۱ هزار نفر، ایثارگران بیش از ۴۰ هزار نفر، مددجویان بهزیستی بیش از ۱۶ هزار نفر و همچنین ۳۸۶ نفر از طلاب و روحانیون هم تحت حمایت بیمه سلامت هستند که دفترچه خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۴ مرکز درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و ۳۲ دفتر پیشخوان هم به نمایندگی از بیمه سلامت کارهای عقد قرارداد، تمدید و ثبت نام را انجام می دهند، گفت: در همه شهرستان های استان به جز گیلانغرب، قصرشیرین، دالاهو و روانسر، شعب بیمه سلامت حضور دارند و در شهرستان هایی هم که شعبه نداریم، دفاتر پیشخوان این وظیفه را بر عهده دارند.

تحویلیان صدور نسخه الکترونیک را برای دریافت خدمات بیمه سلامت ضروری دانست و گفت: امروز ۱۰۰ درصد نسخه های پزشکی به صورت الکترونیک صادر می‌شود و نسخه هایی که دستی باشند مشمول دریافت خدمات نخواهند شد لذا بیمه شدگان برای دریافت خدمات از بیمه سلامت نباید تقاضای نسخه دستی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت تمام وقت و ۲۴ ساعته در خدمت مردم است تا هرگونه سوال و ابهام خود را بپرسند، افزود: بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی هم از آخرین وضعیت بیمه خود مطلع شوند و حتما بعد از دریافت پیامک به پزشک خانواده خود مراجعه کنند تا معاینه اولیه انجام شود.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار