استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری و تعیین راهبردهای مسیر گفت: یک روز آرزوی ما این بود شورای شهر پارلمان شهر شود اما پارلمان شهر که نشده هیچ، می‌بینیم بسیاری از مشکلات از همین جا شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 18 January 2023

علی اکبر حسینی محراب در شصت و ششمین اجلاس مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها که امروز (۲۸ دی‌ماه) به میزبانی شورای شهر اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان بهشت اقوام است، اظهار کرد: بنا به گفته دوستان امنیتی، ۱۴ تا ۱۷ سرویس اطلاعاتی در خوزستان فعال هستند که این مساله نشان از اهمیت استان خوزستان است و می‌خواهند زمینه را برای تفرقه و اختلاف ایجاد کنند اما با توجه به وحدت بین طوایف و عشایر خوزستان، به جز در برهه‌ای در اوایل انقلاب دیگر همه توطئه‌ها شکست خوردند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان افزود: ظرفیت‌های کشاورزی، فعالیت‌های اقتصادی، وجود آب‌های زیرزمینی، وجود علمای بزرگ، صنایع دستی، سدهای بزرگ، آب‌های جاری، نیروگاه‌های آبی و برقی و آنچه لازمه توسعه و پیشرفت کشور است در خوزستان وجود دارد و همت می‌طلبد تا کاری کرد که خوزستان یک هزاره اسلامی و چهره تمدنی از مکتب اسلام و شیعه را به منصه عمل درآورد.

استاندار خوزستان گفت: در جمهوری اسلامی شوراها نماد مردمی بودن هستند؛ هر چند فراز و فرود و ضعف داشتیم اما نقاط قوت شوراها بسیار بیشتر هستند. مسئولان شوراها باید در چنین جلساتی ضعف‌ها را آسیب‌شناسی و رفع کنند زیرا اگر این ضعف و آفت‌ها برطرف نشوند، موجب به هم زدن ارتباطات می‌شوند.

حسینی محراب با اشاره به حب و بغض‌ها، سستی، مسائل شخصی و تنوع مکتب‌های مختلف اعضای شورا گفت: ما به عنوان افراد انقلابی و کسانی که می‌خواهند مکتب‌های امامین و شهید سلیمانی را اجرا کنند، طبعا باید همیشه موانع سر راه را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم. باید ببینیم کجاها استانداردسازی نشده که تا اتفاقی می‌افتد شورای شهر تصمیم می‌گیرد شهردار را تغییر دهد و فکر نمی‌کند ثبات در این زمینه چقدر اهمیت دارد و این کار در مسیر پیشرفت شهر مشکل ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: اتفاق نظر از مبانی مشترک به وجود می‌آید؛ هدف‌گذاری شوراهای شهر در مسیر توسعه، پیشرفت و عدالت بسیار مهم است و باید شوراهای شهر کتابچه‌ای از ایده‌های جدید روسای کلانشهرها را داشته باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت هدف‌گذاری و تعیین راهبردهای مسیر گفت: یک روز آرزوی ما این بود شورای شهر پارلمان شهر شود اما پارلمان شهر که نشده هیچ و می‌بینیم بسیاری از مشکلات از همین جا شکل می‌گیرد.

حسینی محراب با بیان اینکه شهر باید با الگوی نابغه‌های شهر اداره شود، افزود: تکنیک‌های جوانان و نابغه‌ها از کتاب‌ها، کلاس‌ها و جلسات حاصل نمی‌شود. اگر شوراها در کمیته‌ها از ظرفیت نابغه‌ها و متخصصان شهر استفاده کنند و ایده‌های آن‌ها را بگیرند، قطعا مدیریت شهر با هزینه کمتر انجام می‌شود. باید از استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان که فرزندان ما هستند، استفاده کنیم تا شهر با هزینه کمتر اداره شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم مقایسه قیمت اجرای پروژه‌های مشابه در هر شهر، عنوان کرد: پیمانکاران سنتی همیشه در شهرداری‌ها و مراکز دولتی مستقر هستند و همه پیمان‌ها را انجام دهند؛ چه کسی می‌خواهد با این افراد مبارزه کند؟ چرا باید اجازه دهیم قیمت‌های گران را با رابطه‌هایی که نمی‌دانیم چگونه برقرار شده‌اند، به ما تحمیل کنند. شوراهای شهرها باید این مساله را بشکنند تا شهر با هزینه کمی هزینه شود.

وی بیان کرد: رابطه‌های بد، زنجیره‌ای از این مسائل ایجاد کرده‌اند و دست شهردار و شورای شهر را می‌بندند؛ شوراهای شهر باید با نظارت و خلاقیت، ببیند چگونه می‌توانند پیمانکاران همیشه پیروز را در مناقصات و مزایده‌ها بشکنند.

حسینی محراب با بیان اینکه می‌توان با استفاده از ظرفیت جوانان با هزینه کمتر زیباسازی شهر را انجام داد، عنوان کرد: مدیریت شهری باید کامل و جامع باشد. شورای شهر نیز باید به معنای واقعی شورای شهر باشد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: همه می‌خواهند برای ما حاشیه ایجاد کنند اما باید هر کسی به وظایف خود عمل کند.

وی با اشاره به وضعیت حاشیه‌نشینی در اهواز گفت: زندگی و رفت و آمد در آب و فاضلابی که مختلط شده در این نقاط بسیار سخت است. خوشبختانه سال گذشته با همت رئیس جمهور ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح فاضلاب اهواز در در نظر گرفته شد که باید کار در این طرح به نحو احسن نظارت و مدیریت شود. نمی‌توانیم کار را دست پیمانکار بدهیم و بعد با مشکل روبه‌رو شویم بنابراین باید نظارت قوی در این خصوص انجام شود.

حسینی محراب بیان کرد: ساکنان مناطق حاشیه‌ای نباید در رفت و آمدها گرفتار شوند. باید در سامانه‌های اطلاعاتی کار به نحو احسن انجام شود زیرا نمی‌شود همه کارها را به صورت دستی انجام داد. اکنون برخی مسئولان دفاتر اعضای شوراها در کمیسیون‌ها تصمیم می‌گیرند که این مساله آفت است؛ باید به این اعضاء گفت مگر خودتان چه کاره هستید؟

وی عنوان کرد: آمادگی کامل داریم به صورت واقعی در کنار مدیریت شهر باشیم و در این راستا باید با هم مشکلات را حل کنیم. نمی‌شود با دو سه دید مختلف کار کرد بنابراین باید در جلسات کارشناسی، تصمیم واحد بگیریم و به مردم خدمت کنیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم توجه معاونت‌های فرهنگی شهرداری‌ها به حاشیه و اطراف شهر گفت: همه مشکلات در اغتشاشات از این گروه‌ها هستند. از نظر فرهنگی هیچ گروهی مسئولیت کسی که می‌آید تخریب می‌کند و بعد می‌رود تا بحران دیگر، را نمی‌پذیرد. ما باید مسئولیت این افراد بپذیریم و سراغ آن‌ها برویم زیرا در مقابل همه مسئول هستیم.

وی افزود: باید کمک شود در بودجه سال آینده بسیاری از این موارد بررسی و تخصیص‌ها به این سمت بیاید.

حسینی محراب با اشاره به تخریب‌های دوران جنگ و عقب‌ماندگی استان خوزستان گفت: دولت‌های مختلف زحمات جانفرسایی کشیدند اما حجم تخریب زیاد بوده است. دولت خیلی در خوزستان هزینه کرده تاس اما شاید مدیریت‌ها به گونه‌ای بوده که نتوانسته‌اند این هزینه‌ها را به هدف برسانند.

وی افزود: همه هدف بعثی‌ها جدا کردن خوزستان از ایران بود و برخی‌ها که امروز بحث می‌کنند نیز می‌خواهند خوزستان را عربستان کنند بنابراین حتما جنبه تخریبی این استان بیشتر بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر گفت: امسال وزارت نفت حدود ۸ هزار میلیارد تومان برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در خوزستان در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار