معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه خیز استان طی یک سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲ 28 April 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علیرضا باوی یکشنبه در این خصوص بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات در استان انجام شد اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان ۱۹ نقطه حادثه خیز توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی شناسایی و به استان خوزستان ابلاغ شد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹ نقطه که در تعهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بود، رفع شده است.

باوی گفت: منطقه غره در محور رامهرمز- بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک- شوش، شهرک مدنی در محور ماهشهر- هندیجان، تقاطع ظلم‌آباد در محور گتوند- لالی، کیلومتر ۲۰ محور خرمشهر- اهواز، قلعه چنعان محور کمربندی- صنایع فول، تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول، خارستان در محور بهبهان- رامهرمز، نقاطی هستند که رفع نقص آنها صورت گرفته و ایمن‌سازی شدند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اظهار کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان، جلسات متعددی برگزار و مصوبات از دستگاه‌های مسئول با توجه به تکالیف و امور محوله، پیگیری می‌شود.

باوی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی صحیح و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سال گذشته تهیه محتوای پیشگیرانه و انتشار از طریق رسانه‌های جمعی و ارسال پیامک به رانندگان پر خطر بوده است.

وی افزود: مواردی همچون نصب و به روزرسانی سامانه‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات جاده‌ای (درون و برون شهری در استان)، رصد آخرین وضعیت دوربین‌های هوشمند در استان و نصب سامانه‌های نظارتی برای اعمال نظارت بر نقاط حادثه خیز، می‌تواند در کاهش تلفات جانی و خسارت های مالی موثر باشد که باید در سال جاری نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای شود.

بر اساس اعلام رییس پلیس راهور خوزستان میزان تصادفات جرحی در یکسال اخیر کاهش ۲۱ درصدی یافته اما تصادفات منجر به فوت افزایش داشته است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار