در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت صورت گرفت؛
شرکت لوله سازی اهواز یک قرارداد تولید بار اول به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امضا کرد‌.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ 12 May 2024

تابناک خوزستان: در آخرین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در تهران، با حضور وزیر نفت، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت لوله سازی اهواز یک قرارداد تولید بار اول با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب امضا کرد‌.

ارزش این قرارداد ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بود که توسط دانیاری مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز، زمانپور مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی و دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به امضا رسید.

محمدرضا دانیاری مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در خصوص این قرارداد تولید بار اول، اظهار کرد: این قرارداد در خصوص بومی سازی و ساخت لوله درز جوش جداری سایز ۲۰ اینچ است که قرار است توسط شرکت لوله سازی اهوز به عنوان تولید بار اول ساخته و نیاز وزارت نفت در این حوزه تامین شود.

وی افزود: تولید این لوله ها کمک شایانی به جلوگیری از خروج ارز از کشور می کند و همچنین تامین نیاز وزارت نفت با قیمت ارزان تر در کشور و سریعتر انجام خواهد شد.

دانیاری با بیان اینکه قرارداد امروز با هدف تاکید بیشتر بر توان داخلی تولید کنندگان منعقد شد، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف امضای این قراردادحمایت از تولید داخل در راستای جهش تولید در سال جاری می باشد .

در این مراسم روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور بر حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه صنعت نفت تاکید کرد و گفت: باید توجه ویژه ای به شرکت هایی که نسبت به عقد قراردادهای تولید بار اول اقدام می کنند شود و از آن ها حمایت کرد.

همچنین جواد اوجی وزیر نفت نیز در این مراسم با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم هیچ‌گاه منتظر شرکت‌های خارجی و مذاکرات نبودیم و همواره نگاه ما در زمینه تأمین کالا رو به داخل بوده است، گفت: درهای وزارت نفت را به روی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باز کرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار