ثبت نام و سنجش نوآموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 23 February 2023

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: با توجه به تغییر زمان سنجش نوآموزان، ثبت نام و سنجش از بهمن امسال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

حسین دولت دوست افزود: در ۱۷ سال گذشته سنجش این گروه، در فصل تابستان انجام می شد، اما امسال برای اولین بار "سنجش و برنامه" در طول سال تحصیل انجام می شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران مدارس پیش دبستانی اهمیت و زمان سنجش را به صورت مستمر به خانواده ها اطلاع دهند چرا که انجام مجدد سنجش در فصل تابستان برای آموزش و پرورش با توجه به هزینه ها و هماهنگی ها امکان پذیر نیست.

مسئولیت سنجش نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی، بر عهده والدین است

وی یادآور شد: پیش از این مدیران مدارس ملزم به اطلاع و ثبت نام نوآموزان برای سنجش بود ولی امسال این کار بر عهده والدین قرار داده شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: خانواده ها با ورود به سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به آدرس my.medu.ir با پرداخت ۸۰ هزار تومان و ثبت نام به صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می‌ کنند.

دولت دوست اضافه کرد: امسال بر خلاف سالهای گذشته، دانش آموز اول سنجش را انجام می‌ دهد و بعد ثبت نام کلاس اولی‌ ها در مدارس تکمیل خواهد شد.

دلایل و اهمیت تغییر زمان سنجش نوآموزان

وی همچنین به اهمیت مداخله بهنگام در شرایط تحصیلی نوآموزان اشاره کرد و گفت: اگر کودکی مشکلات چشمی دارد و برای اینکه بتواند در مدارس عادی تحصیل کند فرصتی چند ماهه برای خانواده ها فراهم شده که در این زمان نسبت به درمان فرزند خود اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان، تعداد نوآموزان پیش دبستانی پیش بینی شده را، حدود ۱۵ هزار نفر داعلام کرد و گفت: برای سنجش این تعداد نوآموز ۶ پایگاه ثابت سنجش؛ (در شهرستان های لنده، چرام، باشت، کهگیلویه، گچساران، بویراحمد) و ۷ پایگاه سیار برای پوشش، پیش بینی شد.

دولت دوست گفت : تعداد ۷۰ نفر عوامل اجرایی به عنوان آزماینده در این پایگاهها سنجش و خدمات را در زمان اداری انجام می دهند.

سنجش نوآموزان عشایری به صورت رایگان انجام می شود

وی گفت: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر "پایش رشد دهان و دندان"، "قد"، "وزن"، "شنوایی و بینایی سنجی" و "آمادگی تحصیلی" (سنجش هوش کلامی و غیر کلامی و وضعیت یادگیری دانش آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر)، انجام می شود که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز تحصیل در مدرسه صادر می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان، گفت: سنجش نوآموزان عشایری به صورت رایگان انجام می شود و تلاش می کنیم تا قبل از کوچ آنها، سنجش را انجام دهیم.

مهمترین چالش سنجش نوآموزان توجه نکردن برخی از والدین به زمان سنجش

دولت دوست با اشاره به شروع سنجش از ابتدای بهمن امسال گفت: طی ۲۰ روز گذشته، به دلیل تغییر زمان سنجش و تغییر شرایط ثبت نام، تاکنون حدود یک هزار تست انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار