رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش وپرورش استان خبرداد:
رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تخلفات اداری در شهرستانهای گرمسیری استان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 06 March 2023

به گزاش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سجاد فهیمی گفت: کارگاه آموزشی آشنایی با تخلفات اداری با هدف اجرای دستورالعملهای آموزشی و افزایش آگاهی کارمندان و کاهش تخلفات اداری ویژه مدیران و کارکنان اداری آموزش پرورش در شهرستانها و مناطق گرمسیری دهدشت،گچساران ،بهمئی.باشت، دیشوک ،چاروسا، لنده ،چرام ، در نیمه اول اسفندماه برگزار گردید. 

 

وی گفت: در این دوره ها که به منظور پیشگیری از ارتکاب تخلف اداری طراحی گردیده کارکنان با خطرات وقوع تخلفات اداری وتبعات و آثار آن آشنا می شوند.

فهیمی با اشاره به اینکه اطلاع به موقع و ارتقا کمی و کیفی سطح آگاهی های عمومی کارکنان دولت یکی از اهداف اصلی برگزاری این دوره هاست گفت: یکی از مهمترین دلایل وقوع تخلف عدم آگاهی کارمندان از شرح و وظایف و تخلفات اداری است گرچه جهل به قانون رافع مسئولیت نیست.

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: ناامن نمودن محیط برای متخلفین ،برجسته نمودن قبح تخلف اداری افزایش هزینه ارتکاب تخلف اداری از دستاورد های این دوره آموزشی است و تاثیر مثبتی در فساد ستیزی و ارتقا سلامت اداری و کاهش شکایات و تخلفات اداری دارد.

 وی تخلفات اداری را به استناد ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری ۳۸ مورد برشمرد و بیان کرد: در این دوره ها ساختار و جایگاه هیات ها ی رسیدگی به تخلفات اداری همچنین سیر و مراحل و شیوه رسیدگی به پرونده ها ،اصول حاکم بر رسیدگی هیات ها از جمله اصل برائت و اصل بی طرفی و اصل قانونی بودن تخلف یا جرم همچنین ۳۸بند تخلف در ماده ۸ و مصادیق آنها و مجازات ها در ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری و نحوه اعتراض به آرا هیات ها و مراجع رسیدگی کننده به اعتراض ها از جمله هیات های تجدید نظر و دیوان عدالت اداری برای مدیران و کارکنان اداری تشریح شد.

 

فهیمی افزود: طبق ماده ۹۲ قانون خدمات کشوری :مدیران و سرپرستان بلا فصل مسئول نظارت و کنترل حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می باشند ودر مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند در صورتی که کارمندان مزبور با اقدامات خود موجب ضر و زیان دولت گردند یا تخلفاتی نظیر رشوه یا سو استفاده در حیطه مدیریت مسولان مزبور مشاهده و اثبات گردد علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در کشف تخلف یا جرایم اهمال نموده باشند مطابق با قوانین ومقررات با آنها رفتار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار