نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر تربیت ما، تربیت جامعه ما، مسؤولان ما قرآنی باشد مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت که همیشه تمنای آن را داشته‌ایم، زیرا قرآن کتاب زندگی است، کتاب دفاع است، کتاب سیاست است، کتاب حکومت داری است و تمام خواسته‌های ما را پاسخ می‌فرماید.
کد خبر: ۱۱۰۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 20 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه محفل انس با قرآن یادواره سرلشکر شهید حجازی که امروز در محل سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با حضور قاریان برجسته استان برگزار شد، از پیام قرآن به عنوان سرچشمه سلامت انسان ها یاد شد.

وی با عظیم دانستن محتوای قرآن، گفت: موضوع قرآن ما انسان‌ها هستیم، زیرا قرآن انسان را تشریح می‌کند، لذا باید بدانیم قرآن بهترین تبیین‌گر انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: در لحظات پایانی عمر شریف حضرت علی (ع)  به همه ما توصیه می‌فرمایند که نکند دیگران در عمل کردن به قرآن از شما پیشی گیرند، لذا باید بدانیم گم  شده بشر در قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از قرآن و توجه به آن بسیار یاد می‌کنند زیرا عزت ما، اقتدار ما، مدیریت ما در قرآن نهفته است.

این استاد حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امام راحل براساس قرآن و استناد به محتوای قرآن در سن هشتاد سالگی حکومت اسلامی تشکیل داد و براساس این کتاب بزرگ آسمانی انقلاب را مدیریت و راهبری کرد.

وی با استناد به فرمایش رسول خدا(ص)، تأکید کرد: براساس فرمایش پیامبر اسلام (ص) قرآن سفره است، لذا همه ما بلکه ابنا بشر می‌توانند از عظمت آن ارتزاق کنند، زیرا قرآن غنی است و هیچگاه کاستی ندارد لذا در مقابل غنای محض قرآن، ما ضعیف هستیم.

آیت‌الله علما از اخلاق قرآنی به عنوان بهترین الگوی تربیتی یاد کرد و افزود: اگر تربیت ما، تربیت جامعه ما، مسؤولان ما قرآنی باشد مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت که همیشه تمنای آن را داشته‌ایم، زیرا قرآن کتاب زندگی است، کتاب دفاع است، کتاب سیاست است، کتاب حکومت داری است و تمام خواسته‌های ما را پاسخ می‌فرماید.

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: قرآن تا قیامت باید انسان را اداره کند و این معجزه بزرگ قرآن است و مصداق بارز این معجزه انقلاب اسلامی است که به رغم تمام دشمنی‌های شرق و غرب توانست در عرصه جهانی با عالی‌ترین شکل ممکن بدرخشد، زیرا قرآن تمام‌شدنی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار