خطیب جمعه شهرستان نکا:
خطیب نماز جمعه شهرستان نکا گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا، کشورهای نفت خیز جهان را مجاب کرد که نفت خود را به دلار بفروشند و به مرور زمان، دلار، نبض اقتصاد دنیا را به دست گرفت اما اکنون، بسیاری از کشورها، مبادلات تجاری خود را به ارزهای دیگر انجام می دهند و به لطف الهی، آقایی دلار در حال فروپاشی است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 21 April 2023

به گزارش تابناک مازندران، خطبه های نماز جمعه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شهرستان نکا مصادف با ۳۰ ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم مؤمن و روزه دار و به امام حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی این شهرستان برگزار شد. 

آقایی دلار در حال فروپاشی است
آقایی دلار در حال فروپاشی است
آقایی دلار در حال فروپاشی است  

حجت الاسلام محمدی لائینی در آغاز خطبه اول، خود و همگان را به تقوای الهی توصیه کرد و در خصوص احوال آخرالزمان به احادیثی از معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: در روایتی آمده است که شرایط، آنقدر سخت می شود و انسانها آنقدر چهره عوض می کنند که می بینی صبح یک نفر مسلمان است و شب مرتد می گردد. همچنین رسول گرامی اسلام(ص) فرمود: زمانی فرا می رسد که شما را مخیّر می کنند که یا اهل فسخ و فجور باش یا اینکه بگو من بی عرضه هستم، در این صورت بگو من حاضرم بی عرضه باشم اما از حدّ الهی خارج نشوم.

وی تصریح کرد: در آخرالزمان مردم حالت گرگ را دارند، خدا و پیامبر، طهارت و نجاست را نمی فهمند، هرکس گرگ نباشد، گرگ ها او را می خورند. انسانهای چند چهره ای وجود دارند که ظاهرشان زیباست اما درونشان حیوانی است.
همچنین در آن زمان، مردم با مضطرّ معامله می کنند به این معنی که اجناس مربوط به فروشی را که ناچار به فروش است، می خرند در حالی که قیمت واقعی آن جنس بیشتر است. پیامبر اسلام(ص) از اینگونه معاملات نهی فرموده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا افزود: روزی فرا می رسد که مردم از دانایان فرار می کنند که در این صورت، برکت از اموالشان بیرون می رود و آنان بی ایمان از دنیا می روند. در روایتی آمده است پیامبر خدا(ص) بالای تپه ای رفتند در حالی که اصحاب با او بودند، فرمود: ای اصحاب من، آیا چیزهایی را که من می بینم شما می بینید؟ فرمود: «من درآینده خانه هایتان را مثل قطرات باران محل فتنه و فساد می بینم» که اکنون، مصداق فرمایش پیامبر را می بینیم که خانه ها از فساد ناشی از ماهواره و فضای مجازی پر شده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بر اساس روایات، در آخرالزمان دو چیز بسیار کم است، یکی «مال حلال» و دیگری «انسان مورد اعتماد و امین»، بطوریکه؛ اگر کسی در آخرالزمان با ایمان از دنیا برود، فرشته ها تعجب می کنند.

وی در آغاز خطبه دوم با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وظیفه سپاه، حفظ انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن است و تاکنون هم به خوبی به وظایف خود عمل کرده است. در جنگ سخت، در جنگ نرم، فضای مجازی و در سازندگی خوش درخشیده است. بی دلیل نیست که دشمنان اسلام، سپاه را مورد هجمه قرار می دهند و سپاه را در لیست تروریستی قرار می دهند، همین خودش نشان می دهد که سپاه در خط اسلام و خط ولایت است.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا به روز معماری اشاره کرد و گفت: روز معماری به مناسبت سالروز وفات شیخ بهایی نامگذاری شد و او آثاری از خود برجای گذاشته است که بی نظیر است و همچنین هفته آینده، سالروز طوفان طبس است که در این روز، معجزه الهی بر سر سربازان آمریکایی فرود آمد و آنان را نابود کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی به زکات فطر اشاره کرد و گفت: اصلِ فطریه، طعام از قبیل برنج، آرد، خرما و ... است، البته می توان به میزان آن، پول هم داد. زکات فطریه واجب و نشانه قبولی طاعات ماه رمضان است. سادات می توانند به غیرسادات فطریه بدهند اما غیرسادات نباید به سادات فطریه بدهند.

وی در خصوص موضوع آذربایجان گفت: در نشست های دو جانبه مسئولان اسرائیل و آذربایجان توافق کردند یک جبهه متحدی علیه ایران تشکیل دهند، حتی آذربایجان به اسرائیل اجازه داد که در صورت حمله به ایران، می تواند از خاک آذربایجان استفاده کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان نکا با اشاره به وضعیت دلار در بازارهای جهانی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا، کشورهای نفت خیز جهان را مجاب کرد که نفت خود را به دلار بفروشند و به مرور زمان، دلار، نبض اقتصاد دنیا را به دست گرفت اما اکنون، بسیاری از کشورها، مبادلات تجاری خود را به ارزهای دیگر انجام می دهند و به لطف الهی، آقایی دلار در حال فروپاشی است.

خبر: الهام زارعی 

 

آقایی دلار در حال فروپاشی است+ گزارش تصویری
آقایی دلار در حال فروپاشی است+ گزارش تصویری  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار