گزارشی از اجرای یک ویژه برنامه آموزش و پرورش
روز گذشته در منطقه بسیار زیبای کاکان از توابع شهرستان بویراحمد، جشنواره بوم به همت حوزه معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵ 03 May 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته در منطقه بسیار زیبای کاکان از توابع شهرستان بویراحمد، جشنواره بوم به همت حوزه معاونت آموزش ابتدایی برگزار شد.

فیلم / جشنواره بوم در کاکان

در تشریح بوم آمده است: مناطق مختلف محیط‌های زندگی متفاوتی را ایجاد کرده‌اند و بدیهی است که مدارس شرایط مختلفی داشته باشند. یک برنامه جامع و واحد آموزشی هر چه قدر که هم که خوب و عالی تنظیم شود، ممکن است برای یک مدرسه کامل نباشد. طرح بوم یا برنامه ویژه مدرسه، به منظور تکمیل محتوای آموزش رسمی به وجود آمده است.
بوم چیست؟
بوم یا برنامه ویژه مدرسه به این معناست که مدیریت، شورا و معلمین مدرسه اجازه دارند که بخشی از زمان تعیین شده برای آموزش رسمی مدرسه را با توجه به صلاحدید خود، به آموزشی جدا از آموزش رسمی اختصاص دهند.
این برنامه به آن‌ها اجازه می‌دهد موضوع انتخاب کنند، محتوا ارائه دهند، مواد آموزشی تولید نمایند، معلم انتخاب کنند، ارزشیابی کنند و کارنامه صادر کنند! به طور کلی آن‌ها جایزند تا در کنار آموزش رسمی مدرسه، یک برنامه آموزشی ویژه برای مدرسه خود طراحی کنند و به دست اجرا بسپارند.
البته این طرح، به معنای این نیست که مدارس می‌توانند حرکتی جدا از برنامه‌ی تعیین شده‌ی آموزش پرورش داشته باشند.
مناطق مختلف محیط‌های زندگی متفاوتی را ایجاد کرده‌اند و بدیهی است که مدارس شرایط مختلفی داشته باشند. یک برنامه جامع و واحد آموزشی هر چه قدر که هم که خوب و عالی تنظیم شود، ممکن است برای یک مدرسه کامل نباشد. طرح بوم یا برنامه ویژه مدرسه، به منظور تکمیل محتوای آموزش رسمی به وجود آمده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار